چهارشنبه 14 آبان 1399 - 21:52

غریب پور: نتایج خوب اکتشافات اولیه در استان کهگیلویه و بویراحمد/ فراخوان اجرای زیربنای معدن فسفات چرام، در ماه های آینده برگزار می شود

غریب پور در جلسه اقدامات ایمیدرو در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

بویـرنیـوز: نتایج خوب اکتشافات اولیه در استان کهگیلویه و بویراحمد/ اولویت های اکتشافی استان برای سرمایه گذاری، در طرح آمایش سرزمین قرار گیرد/ فراخوان اجرای زیربنای معدن فسفات چرام، در ماه های آینده برگزار می شود

جلسه بررسی اقدامات ایمیدرو در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رییس هیات عامل این سازمان برگزار و جدیدترین اقدامات انجام شده، ارایه شد.

نتایج خوب اکتشافات اولیه در استان کهگیلویه و بویراحمد/ اولویت های اکتشافی استان برای سرمایه گذاری، در طرح آمایش سرزمین قرار گیرد/ فراخوان اجرای زیربنای معدن فسفات چرام، در ماه های آینده برگزار می شود

خداداد غریب پور امروز در جلسه ای که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور خدایار کریم نژاد معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، سالار حسین پور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، فرید دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و اباذر رحیمی مجری طرح های اکتشافی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، پس از استماع گزارش 10گانه اقدامات ایمیدرو در استان، از نتایج خوب اکتشاف معادن خبر داد و گفت: پتانسیل یابی های انجام شده در سطح کهگیلویه و بویر احمد، نتایج ارزنده ای در پی داشته است.

وی با اعلام اینکه 6 اولویت اکتشاف کهگیلویه و بویراحمد مشخص شده؛ از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان صنعت معدن و تجارت استان خواست گزارش نهایی اکتشافات انجام شده ( برای ارایه به سازمان برنامه و بودجه) به عنوان پیوست طرح آمایش سرزمین قرار گیرد تا به عنوان اولویت سرمایه گذاری اعلام شود.

غریب پور همچنین گفت: معادن سلستین، بوکسیت و گچ استان برای برگزاری فراخوان سرمایه گذاری، مورد استقبال واقع شده اند و به زودی فراخوان آن ها برگزار می شود.

بخش زیرساخت

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره مطالعات زیرساخت معدن فسفات چرام، اظهار داشت: ایمیدرو در سرمایه گذاری و احداث خطوط انتقال آب با دستگاه های استان مشارکت می کند تا هرچه سریع تر بخش زیرساخت ها آماده شود.

غریب پور گفت: ظرف دو ماه آینده طراحی خط انتقال آب نهایی و سپس فرایند انتخاب پیمانکار آغاز می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: 5 پروانه مربوط به معدن چرام اخذ شده و 5 پروانه دیگر در شرف صدور است که نیاز است با همکاری سازمان صمت استان، این روند سرعت گیرد.

وی پس از دریافت گزارش پروژه آهک هیدراته شهرستان چرام نیز اظهار داشت: پیگیر افتتاح این پروژه تا پایان سال جاری هستیم.

در این جلسه همچنین گزارش هایی درباره حمایت های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از فسفات چرام، نیترات لیراب، ، آهک دهدشت، گچ چهاربیشه و …در استان کهگیلویه و بویراحمد ارایه شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326486
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود

دیدگاه شما