چاپ این برگه

در ۲۴ ساعت گذشته| فوت ۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

تب کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بالا گرفت؛ ابتلا به ویروس خانوادگی شد

بویرنیوز– رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تب کووید ۱۹ در استان بالا گرفته است، گفت: بیشتر مبتلایان خانوادگی هستند.

پرویز یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 4 نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند تا شمار قربانیان به 218 نفر برسد.

وی افزود: هم اکنون 377 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 134 بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 138 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه ابراز کرد: امروز ٢٨٣ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و لنده بوده و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان‌های استان هستند.

وی یادآور شد: همکاری مردم موجب تداوم سیر نزولی بیماری کووید 19 در استان می‌شود و از مردم می‌خواهیم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند.

یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: در این مدت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا در استان داشته‌اند و از این پس نیز مهار کووید 19 تنها با همراهی و همکاری مردم امکان پذیر است و بنظر می‌رسد بیشترین موارد ابتلا به ویروس خانوادگی باشد که یک فرد ناقل می‌تواند بقیه اعضا خانواده را درگیر کرونا کند.

وی گفت: لازم است همه مردم ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در هرگونه تجمعی حتی خانوادگی، پرهیز از سفر و رفتن به مراکز آلوده و شلوغ مانند بیمارستان‌ها، موسسات پزشکی، مطب‌ها، پاساژها و …. را رعایت کنند. Tasnim