چاپ این برگه

بنیاد مستضعفان به داد کهگیلویه و بویراحمد برسد

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون خواستار حضور بنیاد مستضعفان برای رفع محرومتی‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان کهگیلویه و بویراحمد شد.

بویرنیوز: مهدی روشنفکر در نشست با پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت کشور را دارد، اما به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده، و در عرصه‌های مختلف وفاداری خود را به آرمان‌ها و ارزش‌ها اثبات کرده است.

وی عنوان کرد: این استان 20 درصد نفت و گاز ، 10 درصد آب‌های سطحی، 20 درصد جنگل‌های زاگرس و طبیعت بکر و زیبایی دارد که با این همه ظرفیت در زمینه بیکاری جزو استان‌های اول کشور است و هر روز به تعداد بیکاران آن اضافه می‌شود.

روشنفکر ابراز کرد: واقعیت امر با این جمع بندی نهایی کارشناسان که درآمد زیر 10 میلون تومان خط فقر است بخش زیادی از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد زیر خط فقر زندگی می‌کند زیرا 110 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیش از 33 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی، 320 هزار نفر از جمعیت استان تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی بوده و بخش زیادی نیز تحت پوشش نهادهای حمایتی و بیمه شده تامین اجتماعی نبوده و در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه تامین زیرساخت‌ها و عمران و آبادی نیز به دلیل محرومیت تاریخی بر جای مانده از رژیم پهلوی، وضعیت خوبی نداریم، هنوز بخش زیادی از روستاهای ما جاده مناسب ندارند و با اولین بارش باران و برق راه ارتباطی آنان قطع می‌شود.

روشنفکر خواستار انتخاب یکی از شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود به عنوان پایلوت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار توسط بنیاد مستضعفان شد و ادامه داد: کارخانه شیر سرآبتاوه یاسوج قرار بود همچون پگاه شیراز باشد و کالاهای زیادی تولید کند ولی هم اکنون تنها با برند دوغ آبعلی کار می کند و ضروری بوده مابقی فازها راه بیفتد، زیرا بنیاد مستضعفان یک گاوداری در 30 کیلومتری یاسوج دارد که روزانه 40 تن شیر تولید می‌کند.

وی تاکید کرد: در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی-باغداری انتظار ورود توسط بنیاد مستضعفان را داریم زیرا نزدیک 400 هزار تن محصولات باغی داریم که توسط دلالان همه ساله به یغما می‌رود و بخشی از دسترنج باغداران به زباله تبدیل می‌شود.

روشنفکر با اشاره به خسارت وارده به بخش‌های مختلف به دلیل وضعیت کرونایی، خاطرنشان کرد: در این زمینه انتظار مساعدت به محرومان توسط بنیاد مستضعفان را داریم.