پنجشنبه 8 آبان 1399 - 13:31

آغاز توزیع انسولین در ۷۰ داروخانه کهگیلویه و بویراحمد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از توزیع انسولین در ۷۰ داروخانه استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش بویرنیوز: امام بخش قائدی در گفت و گو با ایسنا گفت: این دارو به شرکت‌های دارویی کشور تحویل و توزیع آن طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بین داروخانه‌های استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی انسولین در بیمارستان‌های استان نیز توزیع شده است، اظهارکرد: شرکت‌های دارویی در داروخانه های شبانه روزی استان ۱۶بسته و داروخانه روزانه ۸ بسته انسولین از نوع قلمی نوورپید توزیع کرده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به توزیع داروهای حیاتی پنج گروه بیماری خاص خاطرنشان کرد: بیماران  پیوند اعضاء، ام اس، تالاسمی، هموفیلی در داروخانه اتفاقات بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، و برای گروه‌های بیماری ام اس و ام پی اس در داروخانه‌های دولتی امام جعفر صادق(ع)، داروخانه دکتر فلسفی همه گروه‌های بیماری خاص و همه گروه‌های بیماری خاص در داروخانه بیمارستان شهید رجایی انجام می شود.

قائدی تصریح کرد: این محموله نیاز حدود یک ماه استان را تامین می کند و پیگیر هستیم تا محموله های جدید دیگری هم وارد استان شودکه محموله جدید تحویل داروخانه های دولتی خواهد شد.

وی بیان کرد: انسولین طبق روال گذشته و بر اساس سهمیه تخصیصی و با ارائه کارت ملی در داروخانه ها توزیع می شود و جای نگرانی نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326357
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما