دوشنبه 5 آبان 1399 - 18:28

۱۹۶ فوت کرونایی و بیش از ۱۲ هزار مبتلا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت کرونایی ۱۹۶ نفر و ابتلای بیش از ۱۲ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

بویرنیوز: پرویز یزدان‌پناه روز دوشنبه پنجم آبان ماه در نشست ستاد کرونای استان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد پیک اول کرونا را پشت سر گذاشته است. او همچنین شرایط کروناویروس در شهرستان گچساران را بحرانی توصیف کرد که محدودیت هایی اعمال خواهد شد و شهرستان بویراحمد هم همین وضعیت را دارد.

وی از مثبت بودن ۴۴ درصد نمونه‌های دریافتی روز گذشته خبر داد و اظهارکرد: طی دیروز ۴۱۶ نمونه دریافت کرده ایم که از این تعداد ۱۸۰ مورد معادل ۴۴ درصد نمونه ها مثبت بوده است که بیشتر موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی، چرام و کمترین موارد هم مربوط به شهرستان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کروناویروس تاکنون ۱۲ هزار و ۲۳۴ مورد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمدبه این بیماری مبتلا شده اند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: هم اکنون ۲۹۳ بیمار در مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر کرونایی قطعی هستند و ۲۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند که ۶ نفر زیر دستگاه می باشند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۹۶ فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱۷۲ دارای بیماری زمینه ای ۲۴ نفر فاقد بیماری زمینه ای بوده اند.

بالا بودن ۱۸درصدی مثبت بودن نمونه های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: میزان مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر در کشور ۳۸.۷ درصد بوده در حالی که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۷.۴ درصد است. همچنین میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس در سطح کشور ۶.۸ درصد به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است در حالی که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۳ درصد است.

یزدان‌پناه بیان کرد: از بتدای شیوع کروناویروس تا کنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ هزار و ۵۰۰ نمونه از افراد مشکوک و قطعی گرفته شده است که شاخص مثبت بودن نمونه در سطح کشور ۱۲ درصد و در این استان ۳۰درصد بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326323
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آمار واقعی فوت شدگان= ۱۹۶ * ۵
    فوت شدگان کونای استان حداقل ۵ برابر رقم اعلامی هست.

دیدگاه شما