شنبه 3 آبان 1399 - 23:45

به عزای چند عزیز دیگر در کهگیلویه و بویراحمد بنشینیم تا مجاب به رعایت پروتکل های بهداشتی شویم؟

پیر و جوان ندارد، ابن روزها در میان آمار رسمی فوتی های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هم جوانان هستند و هم مسن نرها…

به گزارش بویرنیوز:  شمار جانباختگان کووید ۱۹ کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹۴ نفر رسید، البته آمار رسمی که به گفته معاون وزارت بهداشت باید آمار واقعی را فراتر از این عدد و رقم ها بدانیم.

این ۱۹۴ عدد نیست، ۱۹۴ خانواده داغدیده و ماتم زده شده اند، در میان آنها هم مسن تر ها هستند و هم جوان هایی که فرزندانی چشم به راه داشته اند.

کرونا اما رحم ندارد، این ویروس جری تر از گذشته به واسطه بی مقالاتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ماها، همچنان می تازد و مستانه جان می ستاند!

بسیاری از مردم کهگیلویه و بویراحمد عزیزانی را از دست داده اند، این روزها اگر بگوییم استان بوی مرگ گرفته به گزاف نگفته ایم. از جلوی بیمارستان شهید جلیل یاسوج که بگذرید جمع زیادی را می بینیم با دستانی در بغل که نشانی از ناراحتی و اندوه بسیار زیاد دارد.

دیدن این صحنه ها و مشاهده ابتلا و فوت نزدیکان و دیگر مردم این دیار نکات جدی را به ما گوشزد می کند:

کرونا با کسی شوخی ندارد، برایش پیر و جوان مهم نیست، حتی افراد سالم زیادی هم قربانی آن شده اند پس نباید به جوان بودنمان غبطه بخوریم .

اگر واقعاً کسی را دوست داریم باید از او دوری کنیم، به قول معروف دوری و دوستی، چرا که همین دیدارها و کنار هم نشستن هاست که مناسب ترین فضا را برای انتشار ویروس کرونا فراهم می کند.

انگار ابتلا به کرونا و حضور در اجتماع امری ناپسند است،برای مراعات حال دیگران باید پایبند به مقررات بهداشتی باشیم. اگر مبتلا به این ویروس شدیم ضروری است از دیگران دوری کنیم، دوست داشتن واقعی هم اتفاقاً همین مسأله است.

به گزارش بویرنیوز: باید بپذیریم ویروس کرونا حالا حالا ها میهمان  ناخوانده ما است. همین مسأله لزوم نگرش و نگاه متناسب به زندگی را برایمان به یک ضرورت جدی تبدیل کرده است.

برای حراست از جان عزیزانمان باید تجمعات را محدود کنیم، متوسل به رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم و دیگران را هم تشویق به انجام این مأموریت کنیم. باید بدانیم مناسب ترین گزینه رهایی از این شرایط قطع زنجیره انتقال با فاصله گذاری اجتماعی مناسب هستیم.

اگر دیر دست به کار شویم شاید زمان فرصتی برای با هم بودن به ما ندهد، تا دیر نشده با همت و همکاری با هم جلوی سیاه پوش شدن عزیزانمان را بگیریم…

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326302
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    که جون خوت تو هم روز تا پسین فقط ملته موعظه ایکنی
    از سر پلیس راه یاسوج به شیراز تا فلکه جهاد مامور بهلیت هر که ماسک نزیه بی با باتوم لشش سه کنیت
    اوسه که ما درس ایخوندیم معلمل ایگوفتن تا نباشد چوب تر فرمان نبرند گاو و خر
    مو خه دونوم چاپش نیکنی خواسوم وت بگوم پذیرفتن موعظه مال آیم عاقله

  2. شهروند گفت:

    اون‌نیرو انتظامی که سال دک دوازده ماه میخورن و میخوابن بریزن تو خیابون هرکی ماسک نزد یه کتک حسابیش بزنن

دیدگاه شما