چاپ این برگه

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی تا ۱۰ آبان در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی تجمعات در شهرهای استان تا 10 آبان ماه خبر داد.

بویـرنیـوز: “حسین کلانتری” عصر روز پنجشنبه یکم آبان ماه در نود و یکمین نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس استان افزود: ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی استان محدود است و در صورتی که ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان ها کم نشود حتما با مشکل مواجه می شویم.

وی تصریح کرد: ابتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی شده است که باید مراقبت ها و رعایت پروتکل ها بیش از پیش افزایش پیدا کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آمارها حاکی از پیام های نگران کننده است که در صورت همراهی نکردن مردم شاهد حوادث تلخی در سطح استان خواهیم بود.

کلانتری ادامه داد: آمار فوتی های ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: آرامستان های استان به جهت پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شوند، تمام مساجد استان از هرگونه تجمع تا 10 آبان ماه خودداری کنند، مراسم تشییع جنازه در استان برگزار نشود و همچنین از برگزاری مراسم ختم پرهیز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرداری ها به خصوص در شهرستان بویراحمد و مارگون بنرها و پارچه نوشته هایی را که برای برگزاری مراسم عزا نصب می شود را جمع آوری کنند.

کلانتری تصریح کرد: فعالیت ها و کلاس های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها از طریق فضای مجازی برگزار شوند و مدارس باز باشند اما تنها مدیر و معاون مدرسه حضور پیدا کنند و با حداقل حضور معلمان باشد.

وی اظهار کرد: تجمعات در شهرهای استان تا 10 آبان ماه تعطیل شوند و همچنین از برگزاری عروسی پرهیز شود و هیچ تجمع فرهنگی، آموزشی، هنری، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی و در زمینه های مختلف در سطح استان به جهت پیشگیری از شیوع کرونا برگزار نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعداد تیم های نظارتی که کنترل و بازرسی از وضعیت پروتکل های بهداشتی در سطح استان را بر عهده دارند بیشتر شوند و اماکن و صنوفی که پرخطر هستند شناسایی و طبق قانون با آن ها برخورد شود.

کلانتری در خصوص وضعیت سوخت گیری در پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت بیان کرد: پروتکل های بهداشتی با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی استان رعایت شود.

وی ادامه داد: دستگاه ها، سازمان ها و ادارت استان ملزم به تامین تجهیزات حفاظتی و بهداشتی برای کارکنان و مجموعه تحت پوشش خود هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تخت های بیمارستانی در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه تهیه و تامین شود تا اینکه نکند در زمانی که تعداد بیماران زیاد شده بیماری بیاید و به علت نبود تخت مجبور شود در محوطه بیمارستان بماند بنابراین باید از هم اکنون تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

بر پایه‌ی این گزارش، کلانتری خاطرنشان کرد: لیست مبتلایان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد که باید در قرنطینه باشند در اختیار فرماندارن، بخشداران، دهیاران و شوراها قرار داده شود و دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی برای همکاری و رصد این بیمارن اعلام آمادگی کنند.