دوشنبه 28 مهر 1399 - 22:09

شهرستان بویراحمد تنها مرکز استان با یک ۱ ناحیه آموزش و پرورش/به هیچ وجه مسائل قومی و سیاسی را در آموزش و پرورش دخالت نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار  بویرنیوز: کوروش  دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: نگاه مردم به قلم و بیان شما خبرنگاران است چرا که رسالت شما رساندن واقعیتهای جهان امروز به مردم می باشد و باید تلاش شود تا از نگاشتن اخبار کذب که فتنه انگیز بوده  و برهم زننده  امنیت و آرامش مردم و جامعه می باشد خودداری گردد.

دلشاد آموزش و پرورش را بالاترین مرجع تعلیم و تربیت دانست و افزود: آموزش و پرورش با فراهم ساختن امکانات و تجهیزات به منظور بروز و ظهور استعداد دانش آموزان بعنوان بالاترین مرجع تعلیم و تربیت شناخته شده است.

دلشاد محور اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان را معلمان دانست و افزود: مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی و مهمترین کانون تعلیم و تربیت است و تنها نقش آموزشی ندارد بلکه با آموزش مهارتهای اجتماعی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش بسزایی دارد و معلمان زبده ما باید تلاش کنند همزمان به جنبه های مختلف شخصیت دانش‌آموزان توجه داشته باشند و در شکوفایی استعدادهای آنها تاثیر گذار باشند و امیدوارم در این بین  ارزش اجتماعی ، پایگاه و شأن اجتماعی معلمان دلسوز نیز  حفظ شود.

دلشاد مدرسه را کانون تحول، معلم را محور توسعه و پیشرفت و دانش آموزان را سرمایه اصلی کشور دانست و ادامه داد : در اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور برایم تعجب بود که رهبر معظم انقلاب حتی بیشتر از یک فردی که سالها در آموزش و پرورش خدمت کرده نسبت به آموزش و پرورش و جایگاه معلمان و آموزش و پرورش اشراف داشته اند و   معلمان را سپاهیان پیشرفت ، توسعه و آبادانی کشور می داند و فرمودند  اگر آموزش و پرورش کشور ضعیف شد کشور ضعیف خواهد شد.

دلشاد افزود: اولویت و دغدغه اصلی ما درحال حاضر حفظ سلامت دانش اموزان است  و با  اهمیت قائل شدن کادر آموزشی ما به رعایت پروتکل های بهداشتی در آموزش و پرورش، اولیاء احساس آرامش می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد :  سیاست اصلی ما در آموزش و پرورش شهرستان بوراحمد اول تحقق عدالت اجماعی و دوم ارتقاء کمی و کیفی آموزش هاست چرا که عدالت آموزشی مقدمه عدالت اجتماعی است و امکانات و تجیرات و منایع انسانی باید بطور عادلانه توزیع گردد و تلاش کردیم این امر در آموزش و پرورش شهرستان بویرامد محقق گردد.

دلشاد  افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط بیماری کرونا در کشور ، دانش آموزان از چهار طریق آموزش می بینند اول سامانه شاد ، دوم مدرسه تلویزیونی،  سوم تولید محتوا  و چهارم از طریق مراجعه به خود معلم در قالب دریاافت جزوه می باشد.

به گفته رئیس اداره آموزش و رورش شهرستان بویراحمد تنها مرکز استان هستیم که ۱ ناحیه آموزش و پرورش دارد: امیدوارم مسئولین ذیربط تلاش نمایند جهت رفع مشکلات عدیده ای که اداریم حداقل مرکز استان دارای دو ناحیه باشد چرا که تنها در شهرستان بویراحمد ما ۴۳۰۰ معلم ،   ۶۸ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم، ۱۲هزار و ۴۶ نفر دانش آموز در مدارس غیر دولتی ، ۱۰۷ نفر دانش آموز در مقطع پیش دانشگاهی داریم.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود  بیان کرد:نظارت های حداکثری و هوشمندانه ما با فعالسازی شبکه های ارتباطی مجازی برقرار بوده و  همواره با برقراری تماس با اولیاء دانش آموزان  درباره آموزش فرزندانشان سوالاتی مطرح می شود  تا با آگاهی نسبت به کیفیت آموزش و سایر مشکلات احتمالی سریعتر بهترین راه حل را به اجرا درآوریم.

دلشاد تغییر و تحولات انسانی در حوزه آموزش و پرورش را  مربوط به نیروهای بازنشسته دانست و در ادامه گفت: شایسته سالاری ، توانمندی، پاک چشمی، مسئولیت پذیری مدنظرمان است و به هیچ وجه مسائل قومی و سیاسی را در امورات آموزش و پرورش دخالت نمی‌دهیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326221
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه زیلایی مارگون لوداب میمند لما گفت:

    استان ما همواره محروم هست.در همه زمینه ها و عرصه ها از استان های دیگر عقب افتادیم.شاخص های توسعه در بخش های مختلف در استان بسیار ضعیف و نارس و ناقص هست.کمبود و نارسایی در ابعاد گوناگون در استان وجود دارد.در حوزه های عمرانی شهرداری بازرگانی اقتصادی امور تولیدی و شهرک های صنعتی امور زیرساختی و مخابرات و اینترنت و حتی حوزه برق و انرژی و آب و نیز امور شهری امور مالی و سرمایه گذاری حمل و نقل جاده ای و امدادی و بهداشتی و درمانی و پزشکی و هم چنین در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و فضاهای تفریحی و فضاهای اداری و تجاری و صنعتی و حوزه آموزش و پرورش و حتی آموزش عالی بسیاربسیار از استان های دیگر عقب هستیم.

  2. هخامنش گفت:

    تو گفتی و ما هم باور کردیم

دیدگاه شما