شنبه 26 مهر 1399 - 23:39

کهگیلویه و بویراحمد بوی مرگ گرفته است/وضعیت بحرانی کرونا در استان

وضعیت کووید ۱۹ در شهرستان بویراحمد روز به روز بدتر شده تا جایی که دیگر وضعیت قرمز را رده کرده و به بحران رسیده است.

به گزارش بویـرنیـوز، این روزها بیمارستان‌ معین کرونا در یاسوج مملو از بیمارانی بوده که دیگر توان ماندن در خانه و گذراندن قرنطینه را ندارند و روز به روز بر تعداد افراد مبتلا و فوت شدگان اضافه می‌شود.

عادی انگاری توسط مردم سبب شده که یک قدم تا مرگ فاصله باشد و مردم به نوعی این بیماری را جزئی از زندگی خود بدانند و گمان کنند راهی جز مبتلا شدن نیست و در هر صورت باید روزی با این بیماری دست و پنجه نرم کنند در حالی این محاسبه آنان اشتباه بوده و در صورت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، شکست کرونا دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: متأسفانه شهرستان بویراحمد از وضعیت قرمز نیز عبور کرده و با ادامه این روند شرایط بحرانی‌تر می‌شود.

پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به ‌خبر داد و افزود: از 383 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد( حدود 100 مورد مثبت)، کهگیلویه و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بوده است.

وی ابراز کرد: ساده انگاری و بی تفاوتی بخش عمده‌ای از جامعه و بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک توسط مردم باید به حداکثر برسد، افزود: چنانچه کمتر از 90 درصد مردم ماسک بزنند در جلوگیری از انتقال ویروس موفقیتی حاصل نمی‌شود.

یزدان‌پناه بیان کرد: خانه امن ترین مکان به ویژه برای مادران باردار و گروه‌های آسیب پذیر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و در خانه ماندن باید بیشتر ترویج یابد چرا که اوضاع خیابان‌ها، مراکز خرید و معابر شلوغ استان به هیچ وجه مطلوب نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326184
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما