چاپ این برگه

۱۲۱ میلیارد تومان اسناد خزانه به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۱ میلیارد تومان اسناد خزانه به استان اختصاص یافته که برای جذب به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.

به گزارش بویرنیوز، غضنفر آرام پیش از ظهر امروز در نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی با مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون اعتبارات تملک دارایی استان اعم از استانی، دو درصد نفت، توازن و 27 صدم ارزش افزوده، 50 درصد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 360 میلیارد تومان اسناد خزانه در کهگیلویه و بویراحمد جذب شد، عنوان کرد: 90 درصد درآمدهای استان مالیاتی بوده و تنها 10 درصد جرائم رانندگی و ثبت اسناد است.

آرام میزان درآمدهای مالیاتی مستغلات و مشاغل را 10 درصد عنوان کرد و افزود: 46 درصد درآمدهای مصوب سال وصول شده و در این زمینه جزو استان‌ها موفق کشور هستیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری در حوزه خارجی و داخلی ادامه داد: تاکنون مشکل 150 طرح در بخش‌های مختلف در این ستاد بررسی و مرتفع شده است.

آرام تاکید کرد: عدم اعطای ابزارهای تشویقی به استان‌های کمتر برخوردار، فراهم نبودن زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و زمینی و وجود معارض اجتماعی متعدد از جمله مهمترین مشکلات در زمینه سرمایه گذاری است.

وی برای افزایش سرمایه گذاری در استان‌های کمتر برخوردار تصویب ابزارهای تشویقی شامل کاهش نرخ مالیات، کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی و ریالی را پیشنهاد داد.