دوشنبه 21 مهر 1399 - 21:31

پروژه فاضلاب یکی از پر حاشیه ترین مناطق یاسوج کلید خورد/خواسته تاریخی ساکنان مَسکن مهر محقق شد/یک نکته مهم و فیلم

پروژه فاضلاب مسکن مهر نجف آباد که بعنوان یکی از خواسته های مهم و چندین ساله ۵۰۰ خانوار این منطقه بود و اتفاقا سخنان و انتقادات مردم آن گاها حواشی را رقم زده بود، کلنگ زنی شد.

به گزارش بویـرنیـوز: فیض‌الله پاسره در این آیین با بیان اینکه ۷۰ درصد آب مصرفی در هر شهری به فاضلاب تبدیل می‌شود، گفت: دفع بهداشتی فاضلاب و ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب اگر از ساخت و ایجاد تخت بیمارستانی مهم‌تر نباشد، کم‌اهمیت‌تر نیست چرا که اینجا نقش پیشگیرانه دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما در بخش سررود جنوبی یعنی از پل اول بشار به پایین حتی یک سانت هم شبکه فاضلاب نداریم و این پروژه می‌تواند شروع خوبی برای تحقق این مطالبه مهم و عمومی باشد.

وی ادامه داد: دفع فاضلاب مجتمع مسکن مهر نجف‌آباد (سروک) خواسته مردم از استاندار و نماینده آنها در مجلس بود که آنها از ما چاره خواستند و ما هم این پروژه را تعریف و شروع کردیم.

پاسره با بیان اینکه از اکنون به فکر اتمام آن هستیم، تصریح کرد: این پروژه را به چندین تکه تقسیم کردیم و ۷ پیمانکار برای آن گرفتیم تا سرعت انجام آن بسیار بیشتر شود.

او ادامه داد:

اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال اصلی با قطر ۳۱۵ تا ۴۰۰ میلی متر و یک باب ایستگاه پمپاژ از جمله مشخصات این طرح است.

مدت اجرای این طرح ۴ ماه خواهد بود و انتظار می رود تا دهه فجر افتتاح شود.

برای تامین اعتبار مورد نیاز طرح مذکور ۳۵ میلیارد ریال اداره کل راه و شهر سازی و ۳۵ میلیارد ریال شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد هزینه خواهند کرد.

 

یک نکته مهم، مشکلی که بی جهت به آبفا نسبت داده شد!

در این مسکن مهر از ابتدا متأسفانه مجریان این طرح با اینکه آگاه بر نبود شبکه فاضلاب بودند و البته این را هم می‌دانستند در آنطرف رودخانه بشار هیچگونه زیرساخت فاضلابی تدارک دیده نشده است اما حداقل برنامه را برای هدایت فاضلاب این مجتمع ها نکردند.

عدم ایجاد سیستم مناسبی دفع بهداشتی توسط سازندگان این مجتمع ها هم راه و شهرسازی و هم آبفا را دچار چالش کرد و البته آبفا اگرچه خطایی نداشت اما هدف قرار گرفت.

با وجود هزینه های بالای طرح و نبود منابع اقتصادی با حضور دکتر پاسره در آبفای استان مطالعات برای آب و فاضلاب مناطق حاشیه ای از جمله نجف آباد انجام شد و علیرغم همه محدودیت ها سرانجام تلاش او ثمر داد و پروژه فاضلاب این منطقه که یکی از مهمترین مطالبات مردم بود کلید خورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ..... گفت:

    خداقوت

    #سرعت_در_فاضلاب_نجف_آباد

  2. همشهری گفت:

    با عرض سلام
    مشکل دفع فاضلاب تنها مربوط به مسکن مهر نجف آباد نیست بلکه منازل مسکونی اطراف مسکن مهر نیز به دلیل جنس خاک منطقه و جوابگو نبودن چاه جذبی مشکل دفع فاضلاب دارند به گونه ای که اکثر منازل فاضلاب خود را به کوچه و خیابان رها کرده اند و این اتفاق می تواند پیامدهای زیستی و غیر بهداشتی برای ساکنین داشته باشد لذا از مسئولین امر عاجزانه خواهش داریم با انجام یک کار کارشناسی شده ضمن اجرای شبکه انتقال فاضلاب مسکن مهر پیش بینی و زیرساخت لازم جهت اتصال فاضلاب منازل مسکونی اطراف نیزمهیا شود.

دیدگاه شما