چاپ این برگه

۹۰ درصد فوتی های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بیماری زمینه ای داشتند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد فوتی های کرونایی استان دارای بیماری زمینه ای بوده اند و به طور میانگین سن آن ها بالای ۶۸ سال بوده است.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: بر اساس آمار ملی میزان مرگ و میر در سراسر کشور نگران کننده است و چنانچه آمار مبتلایان افزایش یابد به تبع آن شمار بستری ها و فوتی های کرونایی نیز بیشتر می شود.

وی افزود: سرعت انتقال و افزایش انتقال کرونا رشد چشمگیری داشته، چنانچه روند شیوع این بیماری کنترل نشود به دردسر خواهیم افتاد و با بحران مواجه خواهیم بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اکثر مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش کرده و موفق بوده اند اما هنوز اقلیتی هستند که سلامت مردم را به خطر می اندازند و نظام سلامت را خسته می کنند.

کلانتری ابراز داشت: این عده اندک واقعا نمی خواهند واقعیت خطرناک بودن مسئله را بپذیرند و ناچارا باید طبق قانون با آن ها برخورد شود.

وی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد در پیک نخست قرار گرفته این در حالی است که برخی استان های دیگر پیک سوم را هم عبور کرده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هیچ کارمندی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نباید در محل کار حاضر شود و همچنین به مراجعه کنندگانی که پروتکل ها را رعایت نکرده اند هیچ خدماتی نباید ارائه شود.

کلانتری بیان کرد: فرد ناقل کرونا باید در خانه بماند و قرنطینه شود، حضور وی در جامعه همانند بمب ویروسی است که سلامت همه مردم را به خطر می اندازد.

وی افزود: الگوی انتقال کرونا خانوادگی شده است و می طلبد در منازل نیز فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نسبت به ۳۱ استان کشور در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی پیشتاز بوده و جزو سه مورد برتر بوده است.

کلانتری تصریح کرد: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان باید با تلاش همه اقشار جامعه به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی عنوان کرد: صنوف و مکان های پر خطر به مدت یک هفته تعطیل شوند و همچنین در هفته جاری هیچ تجمعی در محیط بسته نباید برگزار شود.irna