دوشنبه 14 مهر 1399 - 11:14

دیالوگ‌هایی که گویای آشفتگی مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد است/ اعتبارات اشتغالزایی کجا می رود؟!

فرماندار گچساران با بیان اینکه هر چه ما در این شهرستان داد می زنیم کسی گوشش بدهکار نیست، گفت: ما این اعتبارات را از پروژه های عمرانی کم کردیم تا اشتغالزایی ایجاد شود اما مشخص نیست این اعتبارات کجا رفته است.

به گزارش بویرنیوز: جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری_ جهش تولید با حضور مدیرکل کار استان، فرماندار، روسای ادرات و بانک‌های عامل در سالن کنفرانس فرمانداری گچسارتن برگزار شد.

در این نشست صیاد محمدی رئیس بانک توسعه تعاون گچساران با اشاره به اینکه 22 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت به بانک توسعه تعاون معرفی شده است، گفت: 12 میلیارد و 500میلیون تومان در حوزه اداره صنعت و معدن در زمینه قرارداد عاملیت به بانک توسعه تعاون معرفی شد.

وی ادامه داد: 2پرونده متقاضی دریافت تسهیلات از سوی اداره صنعت به بانک معرفی شده که اعتبارات صنعت در بانک توسعه تعاونر با پرداخت تسهیلات برای طرح تمام شد.

در ادامه پروانه نیک مرام ابراز کرد: سهم تسهیلات روستایی و عشایری 46درصد بوده که تاکنون بیش از این میزان اعتبار پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در بخش تسهیلات روستایی و عشایری 80درصد این اعتبارات جذب شده و یک مشکلی که اکنون است در بخش صنعت یک درصد اعتبارات باقی مانده است.

در ادامه این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: از سال گذشته مبلغ 45میلیارد ریال به عنوان کمک یارانه تسهیلات اشتغالزایی به حساب بانک توسعه تعاون واریز شده است و از طرفی هم تاکنون مشخص نشده که این اعتبارات چه شده است.

فرماندار گچساران ادامه داد:متاسفانه این اتفاق رخ داده است چرا که بانک توسعه تعاون از سال گذشته تاکنون متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی را می دواند.

وی با بیان اینکه تنها یک مورد تسهیلات به بخش صنعت به مبلغ 700میلیون تومان پرداخت شده است.

خوانپایه ابراز کرد: در بخش کشاورزی بیش از 57میلیارد ریال پرداخت شده است که آن هم جای سوال دارد چرا که روزی که فرماندار این شهرستان این شهر مشکل تامین مرغ دارد و این اعتبارات در جایی دیگری پرداخت شده است.

فرماندار گچساران عنوان کرد: این شهرستان دارای 21مرغداری است که تنها یک الی 2مرغداری فعال و مابقی راکد و تعطیل هستند و انتظار داشتیم که این تسهیلات در اولویت در اختیار مرغداری های راکد این شهرستان قرار بگیرد.

خوانپایه عنوان کرد: اولویت ما پرداخت تسهیلات به مرغداری ها بوده که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه هر چه ما در این شهرستان داد می زنیم کسی گوشش بدهکار نیست، گفت: ما این اعتبارات را از پروژه های عمرانی کم کردیم تا اشتغالزایی ایجاد شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: چرا از 125میلیارد ریال اعتباری که قرار است به بخش صنعت اختصاص یافته باید مبلغ 93میلیارد ریال به سنگ شکن پرداخت شود که این مورد اشکال دارد.

خوانپایه اذعان کرد: به جز آن مواردی که در اولویت بخش کشاورزی و صنعت تسهیلات پرداخت نشده باشد ما پذیرا نیستیم.

بالاترین مقام اجرایی گچساران ابراز کرد: پرونده‌ها باید تکمیل و بانک نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد که بانک توسعه تعاون هفته ای گزارشی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به فرمانداری ارائه دهد که متاسفانه در این هشت ماه تنها یک پرونده تکمیل شده است.

خوانپایه عنوان کرد:از مبلغ 45 میلیارد ریال کمک یارانه مبلغ 25میلیارد ریال به عنوان کمک یارانه به بخش صنعت اختصاص داده شده است که از مبلغ 25میلیارد ریال سهم کمک یارانه در بخش صنعت تنها 7 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در بخش صنعت پرداخت شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: وقتی که ما بیش از 25میلیارد ریال سهم سود کمک یارانه است این صحیح نیست که به این میزان تسهیلات از سوی بانک پرداخت شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بانک ها از این وضعیت سوء استفاده کرد‌ه‌اند، گفت:بعد از هشت ماه بانک می گوید ما یک پرونده 700میلیونی را پرداخت کرده ایم.

در ادامه این نشست مدیرکل کار استان اذعان کرد: ما به دور هم نشسته‌ایم که مشکل حل شود.

در ادامه صیاد محمدی رئیس بانک توسعه تعاون در واکنش به گفته‌های رئیس جهاد کشاورزی گفت: چرا می گویید اولویت بندی صورت گرفته شما اولویت را برای طرح های سنتی قرار داده اید بعد در جلسه می گویید طرح ها را اولویت بندی کرده‌اید.

رئیس بانک توسعه تعاون گچساران ادامه داد: این لیست را جهاد کشاورزی به بانک داده و اولویت ها را مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: رقم بالایی جهادکشاورزی به بانک معرفی کرده است که تاکنون قریب بر 58 میلیارد ریال از سوی بانک پرداخت شده و 35 میلیارد ریال مصوب و آماده پرداخت است.

محمدی خاطرنشان کرد: مقرر بود که 100 میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون برای ایجاد اشتغال و جهش تولید در بخش کشاورزی پرداخت شود که این اعتبارات تمام شد.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت در زمینه سرمایه در گردش 448میلیارد ریال و سرمایه ثابت 34میلیارد به بانک توسعه تعاون معرفی شده است، گفت: بیش از 110میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بانک معرفی شده است.

در ادامه فرماندار گچساران اظهار کرد:شما صدقه سری که پرداخت نکرده‌اید.

خوانپایه ادامه داد: سرجمع پرداختی شما در بخش کشاورزی و صنعت 60 میلیارد ریال بوده است که ما 45میلیارد ریال را به حساب بانک واریز کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه کشاورزی از سوی بانک متوقف تا اولویت‌ها مشخص شود.fars

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325969
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما