چاپ این برگه

«شادی» که شادی را از دانش آموزان و والدین کهگیلویه و بویراحمد گرفته است!

سال جدید تحصیلی در حالی شروع شد که کرونا همچنان جولان می دهد و والدین ترجیح می دهند فرزندان خود را به مدارس نفرستند.

به گزارش بویرنیوز: کهگیلویه و بویراحمد که این روزها در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد نیز وضعیت مشابهی با دیگر نقاط کشور دارد، اینجا نیز عمدتاً والدین تمایلی به فرستادن فرزندان خود به مدرسه ندارند.

و اما در این بین برنامه شاد از طرف آموزش و پرورش معرفی شده تا در این شرایط دانش آموزان بتوانند آموزش را از طریق مجازی در کلاس مجازی دریافت کنند.

چند نکته در این خصوص قابل توجه است:

اولا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عمدتاً از نظر مالی اقشار متوسط و ضعیف هستند، از همین رو تهیه گوشی هوشمند برای آنها ماجرای تلخی است، خیلی از خانواده ها باید خود را به آب و آتش بزنند تا در این گرانی و تورم شدید بازار بتوانند ساده ترین گوشی را خریداری کنند.

از خوان گوشی که بگذریم اینترنت نامناسب در بسیاری از مناطق استان خود داستان دیگری است، بخش زیادی از گله مندی ها نیز به این مسأله است و نبود اینترنت پر سرعت و پایدار به ویژه در مناطق روستایی خود به خود موجب اجحاف در حق این دانش آموزان می‌شود.

بخش دیگر ماجرا خود این نرم افزار است، نرم افزاری که هنوز باگ های زیادی دارد و عملکرد کند آن موجب دردسر و ناراحتی دانش آموزان و والدین است از همین رو برخی معلمان ترجیح می دهند از پیام رسان های خارجی برای ارتباط با دانش آموزان خود بهره ببرند.

در کنار این موضوعات باید برخورد نامناسب و سخت گیری برخی معلمان را هم اضافه کنیم، اگر چه ایرادات اینترنت و نرم افزار شاد را می دانند اما با سخت گیری بیش از حد در انجام و ارسال تکالیف موجب استرس دانش آموزان می شوند.

به گزارش بویرنیوز، به نظر می رسد باید خلاقیتی در استان به خرج داد، با راه اندازی کلاس های شناور در ساعات مختلف و استفاده از ظرفیت حضوری برای رفع اشکال، توجیه والدین برای همراهی و همکاری مؤثر با دانش آموزان و البته اختصاص بخشی از زمان شبکه استانی به تدریس برای دانش آموزان استان، خلأ کنونی را جبران کنند.