شنبه 12 مهر 1399 - 23:16

پیشنهاد به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برنامه های مقابله با کرونا

باید با تمهیداتی هم از حجم اجتماعات کم کرد و هم نیاز به حضور فیزیکی مردم در ادارات را کم کرد.

به گزارش بویـرنیـوز: با تصمیم ستاد ملی کرونا پیش بینی برخی تعطیلی ها به ستادهای مقابله با کرونا در استان ها سپرده شده است.

این روزها در کهگیلویه و بویراحمد شاهد افزایش مرگ و میرهای و مبتلایان به کرونا در استان هستم مسأله ای که عمدتاً ناشی از افزایش اجتماعات و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

و اما چاره چیست:

اول اینکه اصناف پر خطر ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی شوند، برای حضور آنها ساعاتی پیش بینی شود که متفاوت از ساعات کار سایر اصناف باشد.

اصناف و مراکز خدماتی که چندان پایبند به موارد بهداشتی نیستند‌ و به افرادی که مراعات پروتکل های بهداشتی را نمی کنند باید جریمه و با آنها برخورد شود.

میز خدمت ادارات فعالتر شود ، با این تفاوت که فردی مسئولیت میز خدمت را بر عهده گیرد که توانایی رفع و رجوع خواسته‌های مردم را داشته باشد.

خدمات الکترونیکی دستگاه ها و سازمان ها فعالتر از قبل شود و مواردی که نیاز به حضور فیزیکی نیست به اطلاع مردم برسد.

در برگزاری مراسمات مماشات نشود برخورد باید با افراد معروفتر که پاینبد به پروتکل ها نیستند انجام شود تا برخورد با سایرین راحت تر شود.

نوبت دهی در کلینیک ها و مراکز درمانی کاملاً اینترنتی شود و این نباشد که نوبت تلفنی و یا اینترنتی باشد و بعد حضورا هم در صف ایستاد.

ساعات کاری باید شناور شود این از خود استانداری باید شروع شود و در سایر ادارات هم جدی گرفته شود.

دانشگاه علوم پزشکی نیز باید فعالیت ارزشمند تری در اطلاع رسانی به مردم و تصمیم گیری متناسب با شرایط استان در ستاد مقابله با کرونا و عملیاتی شدن آن داشته باشد.

به گزارش بویرنیوز، در کنار همه این موضوعات باید بدانیم کلید اصلی در دست مردم است، مردم باید برای سلامت خود و عزیزانشان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند تا به سلامت از این روزهای بحرانی عبور کنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325944
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سی‌سخت گفت:

    سلام، بهترین و موثرترین کار جلوگیری از اجتماعات هست ، مراسمات خاکسپاری و… ،تعطیلی مدارس و پاساژها و ….

دیدگاه شما