پنجشنبه 10 مهر 1399 - 15:02

آخرین وضعیت کرونا در مرکز کهگیلویه و بویراحمد/عبور از بحران کرونا در بویراحمد به همراهی ارزشمند تر مردم بسته است/اولویت ما در همه موارد مردم هستند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: حمایت و همراهی مردم در رعایت دستورالعمل ها تنها راه نجات از شرایط کنونی می باشد.

به گزارش بویرنیوز: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: حمایت و همراهی مردم در رعایت دستورالعمل ها تنها راه نجات از شرایط کنونی می باشد.

دکتر محمد یزدان‌پناه : به خبرنگاران گفت:

تشکر از رسانه ها و صدا و سیمای استان که مجموعه درمانی را در این مدت همراهی کرده و با اطلاع رسانی سریع و به موقع کادر درمان را یاری گر بوده اند.

از آنجائیکه 43% جمعیت و حدود 300 هزار نفر در شهرستان بویراحمد سکونت دارند و در این مدت کادر درمان ما بصورت شبانه روزی در حال جنگ و نبرد هستند و تا حدود زیادی نیروهای ما تحلیل رفته اند و در این مدت با سیاست های مختلف تلاش کرده ایم آنها را امیدوار کنم.

امیدواریم مردم استان با رعایت کامل دستورالعمل ها یاری گر همکارانمان باشند تا روزی شاهد برگزاری جشن شکست کرونا باشیم  ولی درحال حاضر  واقعاً شرایط سخت و طاقت فرسا است.

آموزش های لازم را به متصدیانی که کارشان در ارتباط با خدمت به مردم است داده شده مثل اندازه فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و دستکش، استفاده از پوسترهای آموزشی و … برگزاری جلسات برون و درون سازمانی در ستاد مبارزه با کووید 19 هم در مراکز استان ها و هم شهرستان ها و در واقع مبارزه در در تمامی مناطق استان داریم، آموزش آبشاری از همکاران ستادی تا سفیران سلامت در خانواده ها را داریم، در زمان بازگشایی مدارس نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داریم.

حدود 317 گشت مشترک با صنعت، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی، دادستانی، تعزیرات حکومتی داشتیم، تشکر از این نهادها مخصوصا پلیس راهور در زمینه کنترل ورود و خروجی استان که ما بدون این عزیزان توان برخورد با بسیاری از افرا و یا اصنافی که نسبت به پروکل ها بی توجه بودند را نداشتیم.

منظور از رنگ بندی های طرح شده در ستاد کرونا مانند قرمز یعنی بیش از 25 مورد در روز به ازای هر 100 هزارنفر، نارنجی یعنی تعداد موارد جدید بین 10تا 24 در 100هزار نفر و سفید یعنی هیچ مورد مثبتی نباشد یا کمتر از 1 در 100 هزار نفر.

هم استانی های عزیز بدانند موج سوم بسیار خطرناک تر است و در این میان سهم اهمیت رعایت 20درصد همکاران ما و 80% مردم هستند.

بارها خواستیم گلایه های زیادی داشته باشیم از مردم هم استانی که متاسفانه بافت عشیره ای و عاطفی ما موجب شده گاها با مراسمات بسیار شلوغی حتی برای فوتی های کرونایی باشیم و کارمان بسیار سخت است چرا که رعایت در تجمعات تقریبا اگر نگوییم غیرممکن بسیار سخت است.

نیاز به حمایت و حضور همه دستگاه ها در جلسات ستاد مبارزه با کرونا هستیم و توقع داریم با مجموعه علوم پزشکی همکاری گردد و اگر مصوباتی صورت گرفت بصورت کامل اجرایی گردد و علاوه بر حضور تمامی اشخاصی که دعوت می گردند، می بایست نسبت به رعایت کامل پروتکل‌ها اهتمام ورزیده شود.

بطور مثال مدیر اتاق اصناف می بایست مصوبات ما را به رؤسای اصناف مختلف اعلام نموده و دستور دهد مشاغل پرخطر فعلا تعطیل باشند چرا که در بیشتر موارد ما مجبوریم خومان ورود کنیم که هم توان و هم قدرت آن در حیطه اختیارات ما نیست و برخورد های نامناسب زیادی را موجب می شود و خود رؤسای اتحادیه ها اگر با موارد نقض دستورالعمل ها را مشاهده کردند سریع پاسخ مناسب بدهند.

از استاندار تشکر ویژه داریم که همیشه پای کار هستند ولی تقاضای ویژه  داریم که لیست های تخلفی که به دست ایشان می رسد را بصورت ویژه بررسی و پیگیری نماید.

علوم پزشکی انتظار دارد مجموعه های برون سازمانی همکاری ارزنده تری داشته باشند، مثلا تالارهای عروسی و کافه ها و کافی شاپ ها نباید رفع پلمپ شود، اینها مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده که انتظار داریم دادستانی و نهادهای قضایی ورود پیدا کنند و به تخلفات این واحدها رسیدگی شود.

در زمان حضور من بعنوان مدیریت این مرکز بهداشت بسیاری از مطالبات پرداخت شده، مانند مطالبات پزشک خانواده روستایی، حق مسکن ، حق مهدکودک، مطالبات سال ۹۷ دندان پزشکان و…، در واقع درخصوص پرداخت مطالبات مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد رضایت وجود دارد.

شهرستان بویراحمد در حال حاضر در وضعیت قرمز به سر می برد و عامل آن هم عادی پنداشتن و سهل انگاری بسیاری از افراد است که اهمیتی به این موضوع نمی دهند و در واقع افرادی هستند با وجود مثبت شدن تست کرونایشان در جمع حضور پیدا می کنند و دیگران هم آلوده می شوند، این درحالی است که آموزش های لازم از طریق صدا و سیما ، رسانه ها و مراکز درمانی و بهداشتی خانه های بهداشت به همه خانواده ها و مردم داده شده و عزیزان زیادی را از دست داده ایم.

تحویل 5000 ماسک مخصوصا در فصل امتحانات به مدارس و بازدید تیم های ویژه از مدارس (بازدید از 453 مدرس)به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در آیتم فاصله گذاری اجتماعی 90% رعایت شده، آیتم غربالگری و بازتوانی 80% رعایت شد، بهداشت مراقبت فردی 80% رعایت شده، بهداشت مواد غذایی 87% رعایت شده، بهداشت ابزار و تجهیزات 69% رعایت شده، بهداشت ساختمان 54% رعایت شده،

در زمان بازگشایی مدارس با حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی 178 مدرسه در شهرستان ویراحمد 38% مدارس وضعیت مطلوب دارند و تقریبا 60% نامطلوب دارند.

87 مورد نظارت بهداشتی بر غسال خانه اجساد کرونایی

تعداد اماکن متخلف معرفی شده به مراکز قضایی 162 مورد

مردم نگران نباشند واکسن آنفولانزا به مقدار زادی وارد استان خواهد شد. در فاز اول تعدادی دریافت شده که تلاش می کنیم ابتدا افرادی که دارای شرایط جسمی ناخوشایند و یا بیماران خاص استفاده نمایند و اولویت را ابتدا به مردم و بعد خودمان استفاده خواهیم کرد. بخاطر حساسیت هایی که فصل سرما بوجود خواهد آورد باید رعایت بیشتری صورت پذیرد.

عده ای از رسانه ها عنوان داشته اند که ما در بحث نمونه گیری ها کوتاهی می کنیم، اما باید بگویم ما حدود 4 مرکز نمونه گیری داریم لوداب ، مارگون، اکبرآباد  مادوان و نمونه گیری ها بر اساس 11 آیتم ارسالی از وزارت بهداشت صورت می گیرد که زنان باردار، زندانی و معتاد، کادر بهداشت و درمان در ارتباط با افراد کرونایی، افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای و بیماران خاص واجد شرایط  هستند.

از مردم اکبر آباد عذرخواهی می کنیم چراکه علاقه ای به حضور مرکز نمونه گیری ما در این منطقه ندارند و باید بگوییم هم اکنون امکان انتقال و یا جابه جایی برای  ما وجود ندارد و تنها خواهشی که داریم مردم تجمع ننمایند و  از انداختن ماسک در محوطه درمانگاه و یا هرجای دیگر به جز سطل آشغال خودداری نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325921
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسن گفت:

    احسن احسن احسن

دیدگاه شما