دوشنبه 7 مهر 1399 - 19:55

توزیع ۶ هزار واکسن آنفلوآنزا در کهگیلویه و بویراحمد/توزیع در داروخانه ها نداریم

بویرنیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از توزیع ۶ هزار واکسن آنفلوآنزا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

پرویز یزدان‌پناه روز دوشنبه هفتم مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه مرحله اول استان کهگیلویه و بویراحمد بود،افزود: ۶ هزار مورد واکسن آنفلوآنزا در اختیار دانشگاه قرار گرفت و از امروز دوشنبه هفتم مهر ماه شروع می شود که اولویت با جانبازان شیمیایی، زنان باردار، بیماران خاص، پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی و زندانیان است و در مراحل بعدی برای سایر افراد خواهد بود.

وی به اندازه نیاز هنوز به دانشگاه داده نشده است، اظهارکرد: فعلا توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های استان نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به نیروهای جذب شده توسط دانشگاه تصریح کرد: ۲۹۰ نیروی شرکتی، قراردادی و پیمانی به صورت آزمون جذب کردیم که ۷۰ درصد نیروها بهداشتتی و درمانی و اکثریت پرستار هستند.

وی اظهارکرد: طی یکسال اخیر ۲۴ پروژه عمرانی در حوزه دانشگاه تعریف شده که تلاش می‌کنیم تا دهه فجر برخی از این پروژه‌ها از جمله بیمارستان بهمئی، بیمارستان گچساران و کلینیک تخصصی دهدشت افتتاح شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به پیشرفت‌های دانشگاه طی یکسال اخیر از جمله رتبه برتر دانشگاه در شاخص‌های شهید رجایی است. ۲۴ ماه تاخیر در کارانه پزشکان بود که به ۱۰ ماه رسیده است و در حوزه بهداشت تاخیر ۸ ماهه به روز شد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد بود، تصریح کرد: ۶ هزار مورد واکسن آنفلوآنزا در اختیار دانشگاه قرار گرفت و از امروز دوشنبه هفتم مهر ماه شروع می شود که اولویت با جانبازان شیمیایی، زنان باردار، بیماران خاص، پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی و زندانیان است و در مراحل بعدی برای سایر افراد خواهد بود.

وی ادامه داد: در همین مدت ۵۵ متخصص جذب کردیم که برخی به شهرستان‌ها اعزام شدند و عده‌ای هم اعزام می‌شوند تا کمبود نیروی متخصص رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان بیان کرد: بدهی بیمارستان شهید جلیل و بیمارستان باشت ۲۲ میلیارد تومان بود که به ۱۶ میلیارد کاهش داشت و با اختصاص ۸ میلیارد تومان از سوی وزارتخانه بدهی به ۸ میلیارد کاهش می‌یابد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325849
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما