چاپ این برگه

واکنش یزدانپناه به حرف و حدیث ها در خصوص استخدام غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

هیچ استخدام غیر قانونی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد انجام نشده است.

بویرنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام نیرو در دانشگاه علوم پزشکی مطابق قانون بوده و ۷۰ درصد از نیروهای استخدامی پرستار هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به قانونی بودن جذب نیروها در بخش های مختلف از طرف دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: 290 نیروی شرکتی، قراردادی و پیمانی به صورت آزمون جذب شده‌اند، که 70 درصد نیروها مربوط به بخش‌های بهداشت و درمان و اکثریت پرستار هستند.

وی افزود: سهمیه استان 11 هزار دوز واکسن آنفلونزا است که 6 هزار دوز در اختیار استان قرار گرفت و اولویت‌بندی شد و در مرحله بعدی تحویل داروخانه‌ها می‌شود که مردم می‌توانند تامین کنند.

یزدانپناه خاطر نشان کرد: اولویت تجویز واکسن آنفلوانزا با جانبازان شیمیایی، زنان باردار، بیماران خاص، پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و زندانیان است و در مراحل بعدی برای سایر افراد خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به پیشرفت‌های دانشگاه طی یکسال اخیر از جمله رتبه برتر دانشگاه در شاخص‌های شهید رجایی است: 24 ماه تاخیر در کارانه پزشکان بود که به 10 ماه رسیده است و در حوزه بهداشت تاخیر 8 ماهه به روز شد.

یزدان‌پناه بیان کرد: در همین مدت 55 متخصص جذب کردیم که برخی به شهرستان‌ها اعزام شدند و عده‌ای هم اعزام می‌شوند تا کمبود نیروی متخصص رفع می‌شود.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر مبتلا شدن دانش‌آموز یا معلمی در محیط مدارس به دانشگاه‌ علوم پزشکی ارائه نشده است، و عملکرد آموزش و پرورش تاکنون در نراقبت از دانش‌آموزان رضایت بخش بوده‌است.

یزدانپناه در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی در سطح استان خاطر نشان کرد: از مهمترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان، بیمارستان نرگسی گچساران با پیشرفت بیش از 70 درصد، بیمارستان بهمئی با پیشرفت بیش از 80 درصد و کلینیک دهدشت هستند، که امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسند.