دوشنبه 31 شهریور 1399 - 19:30

پیام نماینده بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

به گزارش بویرنیوز، در پیام ” مهدی روشنفکر” آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۳۱ شهریور سال (۱۳۵۹) سر آغاز یک روز در تاریخ جهان معاصر بود که نه تنها در نظر ، بلکه در عمل و در سخت ترین صحنه رویارویی، معادلات نظام دوقطبی را به ریخت.

جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در سال ۵۹،صرفا یک هجوم نظامی نابرابر ، علیه تمامیت ارضی ایران و نظام نوپای اسلامی آن نبود؛بلکه حمله ای نظامی ، روانی، سیاسی، اقتصادی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب همراه با یک محاصره رسانه ای از سوی قدرت های شرق و غرب و ارتجاع منطقه بود .

اردوگاه کفر جمع بود و همه گزینه های روی میز و مکانیزم های ماشه دوبلوک به سمت ملت به پاخواسته ایران نشانه رفته بود.

برآوردهای پیروزی زودهنگام براساس شاخص های لیبرالی و مادی درست بود، اما رهبری دینی، اراده های معنوی جوانان و مدل مردمی بسیج مستضعفین و وحدت ملی و مکتبی را متوجه نبودند و همین چند عنصر ، معادله و صحنه بازی را عوض کرد و زیباترین صحنه های هستی شبیه به عاشورا را ترسیم نمود که هیچ قلم و هنری قادر به تصویر و تحلیل آن نیست .

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ایام محرم و صفر را گرامی می داریم .

به روح شهیدان و امام شهیدان درود می فرستیم و بر بازوان فرماندهان و پیشکسوتان و رزمندگان و خانواده های معظم شهیدان بوسه می زنیم .

هفته دفاع مقدس حداقل بهانه لازم برای زنده نگه داشتن آن دوران طلایی است تا هرچه بتوانیم از آن گنجینه معارف و عرفان حقیقی برای نسل جوان و نوجوان خود تبیین و ترسیم نماییم .

مدل دفاع مقدس باید در تمام شئون زندگی و متون درسی به صورت عملی نه نمایشی و حاشیه ای وارد و تدریس شود تا همان گونه که ولی امر مسلمین جهان فرمودند هم از تحریف آن در جنگ روایت ها جلوگیری شود و هم بتوان از این الگوی عملی برای نسل های آینده، بهره جست و این مهم متوجه ما نمایندگان ملت و دستگاهای اداری است تا زمینه و ظرفیت‌های لازم را در این راستا فراهم نماییم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325724
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما