شنبه 29 شهریور 1399 - 12:48

اظهارات تازه معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص باورهای دینی مردم و خودکشی در استان!

مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به سخنرانی پرداخته و گفت:

امیدواریم با ورود این شخصیت به این استان از ظرفیت های ایشان بصورت خوبی در جهت اهداف حوزه های علمیه کشور استفاده شود.

تیم حاکمیتی استان اعم از روحانیت، شورای تامین و افرادی که مسئولیت حاکمیتی دارند وحدت مثال زدنی ای دارند، این انسجام و وحدتی که در بین عزیزان در این استان وجود دارد در کمتر استانی دیده ام.

در خصوص مسائل فرهنگی و مرتبط با روحانیت، به عنوان مسئول پیگیری آسیب های اجتماعی در دستگاه اجرایی، این استان آسیب های خاص خود را دارد، در برخی آسیب ها نسبت به متوسط کشور وضعیت خوبی داریم، در برخی معضلات وضعیت خوبی نداریم؛ در خودکشی در رتبه سوم کشور هستیم، وضعیت خوبی نداریم، در دیشموک در 4 سال 18 نفر خودکشی کردند، اغلب این افراد سن زیر 20 سال دارند، از نظر سواد همگی کم سواد بوده اند.

در این خصوص ضعف باورهای دینی یکی از عوامل اصلی خودکشی ها در کهگیلویه و بویراحمد است.

در راستای مدیریتی که انجام می دهیم کاملا مشخص است. مردم استان عشیره ای با فطرت پاک هستند و غل و غشی ندارند ولی در رابطه با مسائل دینی شدیدا نیاز به کار کردن هست.

اگر از سمت حوزه های علمیه ضعف مبانی دینی حل شود شاهد خواهیم بود که این معضلات به حداقل خود برسد. امسال فقط یک خودکشی در دیشموک داشتیم، از روحانیت و نیروهای متخصص دانشگاهی در برنامه های مختلفی در دیشموک استفاده شده است.

بودجه های خاصی در رابطه با آسیب های اجتماعی داریم، که می توانیم در راه ترویج مسائل دینی استفاده کنیم./کبنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325655
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    یعنی اگر …. نزنی چی وت کم ویبو باور دینی چنه د مردم و گسنی و بیکاری خشونه ایکشن تا و دست چهارتا مث تو و … راحت وابون

  2. ناشناس گفت:

    آقای جمالی تاکنون به صحبتهایی که قراراست در جلسات بزنی فکر کرده ای شما بدون بک تحقیق علمی و هدفمند واینکه مشکل مردم ما چیست به سخنرانی میپردازی مشکل خودکشی مردم ما مدیران بی تدبیر است

  3. ناشناس گفت:

    واقعا حرفای اقای جمالی شبیه به ….میمونه

  4. شهروند گفت:

    ادم‌ سیر نیاد هم‌خبر و دل ادم فقیر داشته‌بو‌
    واقعا عجیبه برای جناب جمالی که ضعف اجتماعی رو‌در باور دینی جستجو‌میکنن
    گیریم علت خودکشی عدم باور دینی باشه!!
    علت بزه و جرم در استان چیه؟ علت طلاق؟؟ علت افسردگی؟علت اعتیاد جوانان ( البته بعیده به آمار کمپ در استان توجه کرده باشین ).
    و…
    جز اینه که تماما به فقر برمیگرده با رفع فقر مالی تمام فقر اجتماعی /معنوی/فرهنگی رو‌میشه رفو‌کرد

  5. ناشناس گفت:

    باسلام وقتی ما درفقرزندگی میکنم وفرزندان ما بیکار هستند ونمیتوانند تشکیل زندگی بدهند آینده ای وجود ندارد فقر وبیکاری گرانی وتورم ومشکلات و معضلات اجتماعی جامعه ایمان از بین می برد فقر از پنجره وارده شود ایمان از در خارج می شود

  6. رضا گفت:

    کاملا درسته،باور قلبی اگربود وضع استان در همه زمینه ها این نبود،اونهای که هست یاریاکارانه هست یا افراط گرا و‌تلقی نادرست از دین.‌..

  7. حسین علی پور گفت:

    قطعا کسی که باورهای دینی و اخلاقی اصیل و درستی دارد، این چنین به مردم جسارت نمی کند!

  8. پاتاوه زیلایی مارگون لوداب میمند لما سادات محمودی گفت:

    فقر و عدم در آمد نبود اشتغال مولد نبود زیرساخت توسعه در استان نبود حمایت جدی و کشوری از استان نبود امکانات و تجهیزات قوی و مدرن و کافی در استان نبود اعتبار و بودجه در استان به قدر کفایت نبود سیستم های به روز نبود ساختارهایی قوی بهداشتی درمانی پزشکی امدادی در استان نبود روحیه جدی مسولان کشوری برای رفع تنگناها و نقیصه ها و نارسایی های استان در ابعاد گوناگون نبود تیم های حامی و پشتیبانی آموزشی در استان نبود زیرساخت مقتدر و به روز حمل و نقل زمینی ریلی هوایی در استان مصداقا نبود جاده های مدرن و پیشرفته در استان نبود زیرساخت و نظام فراگیر رفاه و سلامت و حمایت اجتماعی در استان نبود آموزش های اثرگذار فنی و حرفه ای در استان نبود سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان نبود زیرساخت فرهنگی متناسب با زیست بوم و زیست فرهنگ استان نبود مکانیسم قوی رصد و پایش مشکلات و معضلات جوانان و اقشار آسیب پذیر و مستمند و فقیر نبود سامانه های خدمات رسان به روستاها و عشایر و مناطق و نواحی صعب العبور و ضعیف استان نبود زیرساخت شبکه اینترنت قوی و مخابرات و حوزه های ای تی و ای سی تی در استان.نبود نظام فراگیر و هوشمندسازی در استان.فقر مزمن فقر بیش از حد بیکاری نبود سرمایه نبود خود سرمایه گذاری در استان.نبود سازمان های خیریه کشوری و فرا کشوری در استان برای رفع مشکلات و معضلات و مسائل مربوط به نهاد خانواده در استان.ضعف ساختاری رسانه ها ی دیداری و شنیدنی و فضای مجازی.عدم حمایت از حوزه گردشگری در استان.

دیدگاه شما