پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 22:23

حضور معاون وزیر کشور در کهگیلویه و بویراحمد/+ وعده های همیشگی

جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد ضمن جلسه با استاندار و شهرداران از برخی مناطق گردشگری استان نیز بازدید کرد.

به گزارش بویرنیوز، جمالی نژاد در بازدید از مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تأسف از شرایط این مراکز از چرایی عدم جذب سرمایه گذار برای آبادانی این مناطق گفت.

معاون وزیر کشور وعده داد:

در خصوص ورودی‌های شهر حتماً اعتبارات در قالب تفاهم نامه کمک خواهد شد که مؤثر خواهد بود.

برای بازسازی و نوسازی ناوگان شهری اعتباری تخصیص خواهیم داد.

شهر یاسوج می‌تواند بودجه محل پسماند را بگیرد، پیگیری کنند.

در خصوص بحث قیر در بودجه امسال نبود، ولی نمایندگان تلاش کردند و قیر را در بودجه قرار دادند. ولی این میزان قیر مشکل را حل نمی‌کند، برخی از استان‌ها بطور ویژه از آقای زنگنه درخواست کردند، برای این استان هم می‌توانید این کار را بکنید.

و البته نکته ای را رئیس سازمان شهرداری‌های کشور به خوبی بیان کرد، جمالی نژاد گفت: باید تلاش بیشتری برای جذب و حمایت از  سرمایه گذاران انجام شود، این استان با این جاذبه و قابلیت ها می تواند قطب پیشرفت و توسعه باشد و راهکار هم جای سرمایه گذار خصوصی است.

و اما چند نکته قابل توجه:

ظرفیت های استان بر کسی پوشیده نیست و همه به پتانسیل های بالای این استان در زمینه نفت و گاز، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، آب و… اذعان دارند اما صرف گفتن و‌ بیان چندین و چندباره این قابلیت ها نان و آب نمی شود.

سالهاست مسئولان فقط از قابلیت ها می گویند اما کسی به صورت جدی به دنبال ارائه این قابلیت ها به مدیران ارشد کشور و جذب اعتبار برای بالفعل کردن آنها نیست.

از طرفی فراهم نکردن امنیت خاطر، حذف فرآیندهای اضافی و ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران موجب دلسردی فعالان بخش خصوصی شده و همین است که در استان کمتر شاهد مشارکت بخش خصوصی در توسعه استان هستیم.

نکته دیگر وعده های مسئولان ملی است، این وعده ها جذاب و جالب هستند اما اگر پیگیری نشوند و مسئولان استانی به صورت مستمر برای تحقق این وعده ها پیگیر نشوند، سرنوشت این سخنان زیبا همان جایی است که وعده های خوش آب و رنگ قبلی ها رفته است!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325646
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما