چاپ این برگه

انتشار فیلمی از درگیری در بخش اورژانس شهید بهشتی یاسوج + چند نکته

در روزهای اخیر فیلمی از درگیری تعدادی از همراهان یک بیمار در جلوی درب اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به صورت گسترده دست به دست می شود.

به گزارش بویرنیوز، در این فیلم که ظاهراً درگیری میان همراهان یک بیمار و پرسنل اورژانس و مجموعه کادر درمانی در محوطه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج رخ داده است.

این اولین باری نیست که این دست فیلم ها از درگیری در مجموعه های درمانی کهگیلویه و بویراحمد انتشار داده می شود،دز این باره اما چند نکته قابل توجه است:

_ آستانه صبر و تحمل در کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین است، این مسأله نیاز به واکاوی جدی دارد، قطعاً مشکلات اقتصادی و معیشتی بی تاثیر در این مسأله نیست اما در کنار آن رسیدگی و تقویت فرهنگی و اجتماعی در استان هم باید موشکافی شود.

_ گاهی طرفین از مقصر بودن کادر درمان می گویند، خب این مسأله هم باید بررسی شود و نحوه رفتار و برخورد با مردم خصوصا همراهانی که عصبانی هستند هم به کادر درمان آموزش داده شود.

_ برخی از این درگیری ها با این منشأ و ادعا رخ می دهند که همراهان فکر می کنند در حق بیمارهایشان اجحاف و کم کاری می شود، در این زمینه باید فکری شود و اگر ادعای درستی نیست به خوبی به همراهان بیمار توضیح داده شود.

_ همه ما تجربه بیمارستان های دیگر استان ها را داریم و نظم آنها برای ما مثال زدنی است، خب بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد باید به همان سبک اداره شود و راه حل نیز اینست که کادر درمان و نگهبانان نباید فرقی میان مراجعان بگذارند، این مساوات و برابری برای همه و قائل نشدن حقی متفاوت برای آشنایان و دوستان! اگر به درستی انجام شود به زودی شاهد تغییرات خوب و برچیده شدن بخشی از درگیری ها خواهیم بود.

_ مردم استان باید صبورانه تر برخورد کنند، کادر درمان استان به هر حال آنچه در توان دارند برای سلامت مردم می گذارند این دست اقدامات تنها و تنها موجب دلسردی این زحمت‌کشان و بی رغبتی کادر متخصص به کار در کهگیلویه و بویراحمد می شود، ورای این مسأله چهره زشت و بسیار خشنی هم از استان به نمایش می گذارد، اگر ایرادی هست می توان از راه های قانونی پیگیر بود.