چاپ این برگه

تلفات سنگین در کهگیلویه و بویراحمد در صورت رعایت نکردن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که آمارها با ما حرف می‌زنند گفت: اگر رعایت نکنیم کرونا تلفات سنگینی روی دست ما خواهد گذاشت.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تلاش خود را کرده و نمونه‌گیری هدفمند شده و طبیعی است در این نمونه‌گیری آمار مبتلایان بیشتر ‌شود و از جهت دیگر نگرانی میزان مراجعات و بستری‌هاست هر چند که ما در پیک اول و کشور در پیک سوم است.

وی گفت: همین امر همه را وادار می‌کند که تلاش جدی‌تری شکل بگیرد نقطه قوت ما این است که خوشبختانه نسبت به میانگین کشوری مرگ و میر پایین است که این حاصل تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان است.

استاندار افزود: باید تلاش از کنیم ظرفیت بسیج و هلال‌احمر و خود معلمین در روستاها و بخش‌ها استفاده شود و چارچوبی تعریف شود تا در روستاها گرفتار اپیدمی گسترده نشویم چرا که تامین دارو و درمان و تخت بیمارستانی بسیار دشوار خواهد شد.

وی گفت: در جلسه آینده باید گزارش داده شود که هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها در روستاها چه کرده‌ا‌ند همچنین بررسی‌های اداره اطلاعات به ما کمک می‌کند چرا که بررسی دقیق دارند و بخشداران و دهیاران باید بیش از پیش پای کار باشند.

این مسوول گفت: بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که استان ما میانگین استان ما 85 و کشوری 77 درصد است و این یک نقطه نقطه قوت است اما زمانی می توانیم امیدوار باشیم که درصد رعایت‌ها به بالای 90 درصد برسد.

کلانتری افزود: هیچ کدام از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و گاز و برق به علت بدهی اشتراک هیچ مدرسه و مرکز آموزشی را نباید قطع کنند و تا زمانی که سرانه و اعتبار از مرکز داده نشود هیچ دستگاهی حق قطع خدمات خود را ندارد.

وی گفت: از پویش‌ها استقبال می‌کنیم اگر چه انتقادی باشد در سطح ادارات و نهادها هم باید پویش داشته باشیم امکاناتی مثل ماسک و غیره کمک کنند و یا از بازار کمک بگیرند و از ادارات هم کمک‌ بگیرند.

کلانتری گفت: همه باید کمک کنند تا مشکلات مدارس کم شوند لذا میزان حمایت دستگاه‌ها را پی‌گیری می‌کنیم که چگونه به مدارس کمک می‌کنند.

وی افزود: خانواده‌ها دغدغه دارند و به حق است و باید به روش معقول و منطقی و موثر این دغدغه‌ها رفع شوند.

کلانتری در خصوص تشویق و تنبیه‌ها با بیان اینکه اصل را بر تشویق می‌گذاریم گفت: کارهایی که اصناف می‌کنند و اثرگذار است باید مورد تشویق قرار گیرند و با کسانی که عملکرد خوبی ندارند صحبت شود چرا که اصلا به دنبال پلمب کردن نیستیم تنها کسانی که متخلف هستند و رعایت نمی‌کنند پلمب شوند.

استاندار با بیان این که آمارها با ما حرف می‌زنند و اگر رعایت نکنیم تلفات سنگینی روی دست ما خواهد گذاشت افزود: همه باید برای جلوگیری از حوادث خسارت‌بار و پرهزینه جلوگیری کند.