شنبه 22 شهریور 1399 - 16:50

تلفات سنگین در کهگیلویه و بویراحمد در صورت رعایت نکردن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که آمارها با ما حرف می‌زنند گفت: اگر رعایت نکنیم کرونا تلفات سنگینی روی دست ما خواهد گذاشت.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تلاش خود را کرده و نمونه‌گیری هدفمند شده و طبیعی است در این نمونه‌گیری آمار مبتلایان بیشتر ‌شود و از جهت دیگر نگرانی میزان مراجعات و بستری‌هاست هر چند که ما در پیک اول و کشور در پیک سوم است.

وی گفت: همین امر همه را وادار می‌کند که تلاش جدی‌تری شکل بگیرد نقطه قوت ما این است که خوشبختانه نسبت به میانگین کشوری مرگ و میر پایین است که این حاصل تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان است.

استاندار افزود: باید تلاش از کنیم ظرفیت بسیج و هلال‌احمر و خود معلمین در روستاها و بخش‌ها استفاده شود و چارچوبی تعریف شود تا در روستاها گرفتار اپیدمی گسترده نشویم چرا که تامین دارو و درمان و تخت بیمارستانی بسیار دشوار خواهد شد.

وی گفت: در جلسه آینده باید گزارش داده شود که هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها در روستاها چه کرده‌ا‌ند همچنین بررسی‌های اداره اطلاعات به ما کمک می‌کند چرا که بررسی دقیق دارند و بخشداران و دهیاران باید بیش از پیش پای کار باشند.

این مسوول گفت: بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که استان ما میانگین استان ما 85 و کشوری 77 درصد است و این یک نقطه نقطه قوت است اما زمانی می توانیم امیدوار باشیم که درصد رعایت‌ها به بالای 90 درصد برسد.

کلانتری افزود: هیچ کدام از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و گاز و برق به علت بدهی اشتراک هیچ مدرسه و مرکز آموزشی را نباید قطع کنند و تا زمانی که سرانه و اعتبار از مرکز داده نشود هیچ دستگاهی حق قطع خدمات خود را ندارد.

وی گفت: از پویش‌ها استقبال می‌کنیم اگر چه انتقادی باشد در سطح ادارات و نهادها هم باید پویش داشته باشیم امکاناتی مثل ماسک و غیره کمک کنند و یا از بازار کمک بگیرند و از ادارات هم کمک‌ بگیرند.

کلانتری گفت: همه باید کمک کنند تا مشکلات مدارس کم شوند لذا میزان حمایت دستگاه‌ها را پی‌گیری می‌کنیم که چگونه به مدارس کمک می‌کنند.

وی افزود: خانواده‌ها دغدغه دارند و به حق است و باید به روش معقول و منطقی و موثر این دغدغه‌ها رفع شوند.

کلانتری در خصوص تشویق و تنبیه‌ها با بیان اینکه اصل را بر تشویق می‌گذاریم گفت: کارهایی که اصناف می‌کنند و اثرگذار است باید مورد تشویق قرار گیرند و با کسانی که عملکرد خوبی ندارند صحبت شود چرا که اصلا به دنبال پلمب کردن نیستیم تنها کسانی که متخلف هستند و رعایت نمی‌کنند پلمب شوند.

استاندار با بیان این که آمارها با ما حرف می‌زنند و اگر رعایت نکنیم تلفات سنگینی روی دست ما خواهد گذاشت افزود: همه باید برای جلوگیری از حوادث خسارت‌بار و پرهزینه جلوگیری کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325516
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تقوایی گفت:

    جناب استاندار در این استان حتی برخی مدیران تن به مصوبات ستاد کرونا نمی دهند. به عنوان مثال رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان با مجموعه ای بالغ بر صد نفر، در طی دو هفته متوالی شنبه ها را بر خلاف تصویب کرونا از برنامه دورکاری حذف و کارکنان را مجبور به حضور در محل کار نموده است. در این شرایط که حتی مدیران قانون شکنی می کنند چرا شاهد شیوع کرونا نباشیم

دیدگاه شما