یکشنبه 16 شهریور 1399 - 17:16

۰ تا ۱۰۰ مشکل فاضلاب مسکن مهر نجف آباد/چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟

مدتی است مشکل فاضلاب مسکن مهر نجف آباد سوژه رسانه ها و افراد مختلف شده است.

به گزارش بویرنیوز، مشکلات فاضلاب پروژه مسکن مهر نجف آباد این روزها سر و صداهای زیادی به راه انداخته و گلایه های گاه و بیگاه مردم موجب ورود افراد مختلف و رسانه ها شده است.

در این باب اما چند نکته قابل توجه است:

در بخشی که این مسکن مهر بنا شده است و اصولاً در آن سمت رودخانه بشار هیچگونه شبکه فاضلابی ایجاد نشده است، دلیل آن هم مالی و اعتباری است و هم اولویت بندی های معمول بوده است.

متأسفانه متولی ساخت این مسکن مهر با اینکه مشرف بر این مسأله بوده و نبودن شبکه فاضلاب هم امری عیان بوده است اما به خود زحمت نداده است سیستم دفع بهداشتی مناسبی ایجاد کند،فرض را اگر بر ساخت شبکه فاضلاب در آینده می‌گذاشتند، با توجه به زمانبر بودن این دست پروژه ها، قطعاً عقل سلیم حکم میکرد سیستم مناسبی برای دفع بهداشتی و بدون ایراد فاضلاب پیش بینی می شد.

در گذشته شرکت آب و فاضلاب تعهداتی در خصوص سیستم فاضلاب داده است و همان تعهد امروز اهرم و ابزاری شده است تا مردم و رسانه ها از مقصر اصلی موضوع غافل شده و شرکت آب و فاضلاب را تیرس انتقادات خود بکنند.

طرح شبکه جمع آوری فاضلاب سرود جنوبی (جنوب رودخانه بشار)طرحی مستقل از شبکه جمع آوری شهر یاسوج است که برای اجرا نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومن اعتبار دارد.

مشکل مسکن مهر نجف آباد سهل انگاری و بوتوجهی مسکن و شهرسازی در مدیریت گذشته است ،سپتیک ساخته شده پاسخگوی دفع فاضلاب تولید شده ساکنین نیست و قطعاً افرادی که بدون کار کارشناسی و اصول مهندسی در ساخت این سازه ها و ایجاد این قبیل مشکلات برای مردم دخیل بوده اند شایسته بازخواست اند.

با همه این تفاسیر مدیریت فعلی شرکت آب و فاضلاب استان به جهت رعایت حال مردم و حل مشکلات مردم مستقل از طرح شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب جنوب رودخانه بشار طرح اجرا و اتصال فاضلاب مسکن نجف آباد را به شبکه جمع آوری شهر یاسوج با مبلغ ۷۴ میلیارد ریال به مناقصه گذاشته انشالله بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

انتظار از مردم و رسانه ها ابتدا اشراف به حقیقت ماجرا و سپس قضاوت است، مدیریت فعلی آبفای استان خود یکی از گله مندان وضعیت امروز مسکن مهر نجف آباد است که ایراد اساسی آن از سازندگانی است که مهمترین مسأله در این مسکن ها را جدی نگرفته اند و با طراحی نامناسب سیستم فاضلاب این ساختمان ها موجب ضرر و زیان به مردم و وجهه آبفا شده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325444
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما