چاپ این برگه

چرا مردم کهگیلویه و بویراحمد از فرستادن فرزندان خود به مدرسه می ترسند؟!

سال جدید تحصیلی امروز رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش بویرنیوز، اما همانطور که انتظار می رفت بسیاری از والدین در کهگیلویه و بویراحمد ترجیح دادند فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

توجیه این دسته از والدین هم اینست که محیط مدرسه سالم و امن نیست و با توجه به اینکه خیلی از بچه ها در این سن ممکن است مبتلای بدون علامت باشند و همین امر زمینه ساز انتشار گسترده ویروس کرونا شود ، بنابراین مدرسه محلی در خطر است.

اما دلایل این ترس را مخاطبان با ما در میان گذاشته اند:

امکانات آموزش و پرورش در استان کم است، اگر بنا بر حضور در مدرسه است قبول اما ما کلاسی را استاندارد می دانیم که میزها تکی و محصور باشند.

البته همه فرزندان به استفاده از ماسک و شیلد محافظ هم مد نظر است اما این مسأله هم امروز دیدیم توسط معدود افرادی رعایت نمیشد که همانها هم خطر آفرینند.

انتظار ما غربالگری دانش آموزان و تست اولیه و سنجش روزانه دما است ، اگر امکاناتش هست و انجام می شود حاضریم فرزندانمان را به مدرسه بفرستیم.

سیستم درمان استان هم قابل نیست که بتوانیم به آن تکیه کنیم، پزشک های عفونی کم هستند و کادر درمان هم خسته با این شرایط نمیتوان امیدوار به معجزه آنها بود.

والدین دانش آموزان به بویرنیوز گفتند: بهترین چاره کار پیش بینی کلاس های کم جمعیت آنهم صرفاً برای دروسی همچون ریاضی و علوم است و سایر دروس از طریق مجازی و با آگاه سازی والدین و دیگر اعضای خانواده دانش آموزان و یه همراه طلبیدن آنها تدریس شود.