پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 19:29

وضعیت کرونایی چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از روند افزایشی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: وضعیت کرونایی چهار شهرستان استان قرمز شد.

به گزارش بویرنیوز، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت شیوع و روند افزایشی و نگران کننده ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: تعداد مراجعات، بستری‌ها و افراد تحت مراقبت‌های ویژه در حال افزایش بوده به گونه‌ای که دیروز تعداد 970 مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه در ماه گذشته افزایش دو برابری دارد.

وی افزود: تعداد بستری‌ها بین 30 تا 40 درصد و تعداد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه 30 درصد افزایش داشته است

وی تعداد فوتی ها بر اثر ویروس کرونا را در استان 85 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین میزان مبتلایان مربوط به شهرستان بویراحمد بوده و شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام در وضعیت قرمز و لنده در وضعیت نارنجی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل می باشند، هرچند ما در تلاش هستیم که با استقرار نیروها و تجهیز بیمارستان و اضافه نمودن تخت‌های بیمارستانی جدید، نگذاریم برای سلامتی مردم مشکلی بوجود بیاید، اما روند شیوع بیماری در استان افزایشی بوده و ما نگرانیم که کادر درمان و تجهیزات پاسخگوی تعداد بیماران نباشد.

وی با اشاره به خستگی کادر درمان گفت: از مردم تقاضا داریم که وضعیت کرونا را در سراسر استان خطرناک در نظر بگیرند و از حضور در تجمعات شلوغ خود داری کنند.

یزدانپناه بهترین راه مبارزه با کرونا را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و از مردم خواست از مراوده با کسانی که از ماسک استفاده نمی کنند خودداری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: پاساژها محیط‌های آلوده‌ای هستند و سعی شود در این محیط حضور نداشته باشیم و در صورت حضور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر پاساژها بیمارستان‌ها نیز اماکنی هستند که مردم باید حتی المقدور از مراجعه به آن خود داری کنند.

یزدانپناه عنوان کرد: کودکان از منابع آلودگی ویروس کرونا هستند و بخاطر شرایط بدنی علائم بیماری در حدود 90 درصد از کودکان خود را نشان نمیدهد، اما این ویروس از طریق کودکان راحت به سایرین منتقل می شود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325372
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما