پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 10:23

افتتاح چند طرح در یاسوج به دست وزیر راه/ روشنفکر: زمین‌های فرودگاه یاسوج کشت و زرع شود سودش بیشتر است!

بویرنیوز، دقایقی پیش با حضور اسلامی وزیر راه و شهر سازی پروژه تطویل باند و سالن ترانزیت فرودگاه یاسوج افتتاح و به بهره برداری رسید

برای تحقق طرح تطویل باند و سالن تزانزیت فرودگاه یاسوج بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح یاسوج _ سه راهی مهریان با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

این طرح با قرار داد ۲۴ ماهه و از محل اعتبارات ملی با حجم خاکبرداری ۴۵۰ هزار مترمکعب توسط شرکت توزال بتن در راستای توسعه محور اقلید یاسوج کلنگ زنی شد.

نماینده بویر احمد و دنا و مارگون در این مراسم گفت: این پروژه با عنایت وزیر راه و شهرسازی و تلاش های استاندار در حال اجراست.

روشنفکر افزود: حضور شما مایه برکت و خرسندی و خوشحالی است که با افزایش طول باند فرودگاه شرایط خوبی برای نشست و برخواست هواپیماها فراهم شد و روزانه ما می توانیم در این فرودگاه از یاسوج به تهران و برعکس سفر داشته باشیم .

وی افزود: اگر مردم به فرودگاه اعتماد داشته باشند و به موقع پروازها صورت گیرد می توان شاهد رونق فرودگاهی در مرکز استان بود .

روشنفکر گفت: از شما درخواست داریم که تکلیف فرودگاه یاسوج و روند تعطیلی ان حل شود اگر قرار است تعطیلی آن ادامه داشته باشد وجود فرودگاه برای مرکز استان سودی ندارد.

روشنفکر افزود: بیش از ۳۰۰ هکتار از زمین های زراعی در اختیار فرودگاه است و میلیارد ها تومان هزینه این فرودگاه شده است اگر شرایط مانند گذشته باشد نمی تواند برای توسعه استان سودمند باشد و اگر این ۳۰۰ هکتار مورد کشت مردم قرار می گرفت میلیاردها تومان سود برای مردم داشت بنابراین انتظار داریم حمایت تجهیزاتی در روزهای برفی و بارونی برای فرودگاه یاسوج فراهم شود.

نماینده بویراحمد دنا و مارگون گفت: یکی از شاخص های توسعه را جاده های مواصلاتی عنوان کرد و در خطاب به وزیر راه گفت : تقاضا داریم استان که محصور و مسدود است توجه ویژه به راه ها را خواستاریم .

وی با بیان اینکه راه روستایی استان نیازمند توسعه است گفت :دیگر استان ها به دنبال توسعه آزادراه ها هستند اما در استان اکثر جاده ها خاکی است و کلیه حمل و نقل ها زمینی است بنابراین توجه به وضعیت استان در این خصوص و همت مسئولان به ایجاد آزاد راه ضرورت ویژه دارد.

روشنفکر گفت : اگر آزادراه یاسوج به اصفهان و ۴ خطه یاسوج شیراز پیگری شود خیلی از مشکلات مرکز استان در بحث ترافیک و راه حل خواهد شد.

نماینده بویراحمد و دنا در آئین کلنک زنی تقاطع غیر هم سطح مهریان اتصال جاده کبگیان دهدشت و اتصال راه آهن یاسوج و اقلیدرا نیازمند توجه ویژه وزیر راه دانست و گفت ، اگر اعتبارات راه آهن با این وضعیت باشد 50 سال دیگر شاهر بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325355
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اخ و بخت عسکر گفت:

    کی براش هواپیما سی مسافربری میاد ؟؟؟؟

  2. ایران گفت:

    وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث توسعه زیرساخت های عمرانی ازقبیل جاده و راه و عمران و بهداشت و درمان و پزشکی و زیرساخت های حمل و نقل مثل جاده های مواصلاتی و پرواز ها و بخش کشاورزی بخش صنعتی و فنی و حوزه دانش بنیان بسیار وخیم هست و به مرحله حاد رسیده ست.

دیدگاه شما