چاپ این برگه

وزیر راه و شهرسازی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند/+مهمترین خواسته های مردم

بویرنیوز، وزیر راه و شهرسازی به دعوت استاندار فردا به استان سفر می کند.

با دعوت استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،فردا محمد اسلامی جهت بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های حمل و نقل جاده ای و هوایی و بازدید از چند پروژه مهم از جمله فرودگاه یاسوج و برقراری و افزایش پروازها وارد استان می شود.

عزیز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: وزیر راه و شهرسازی پنج شنبه به همراه تیم معاونین وارد یاسوج می شوند و در این سفر یک روزه علاوه بر بهره برداری چند طرح مهم از جمله تطویل باند و بهسازی مجموعه فرودگاهی و تجهیز سیستم ناوبری فرودگاه از ساختمان و سالنهای فرودگاه یاسوج بازدید خواهند داشت. در ادامه عملیات کلنگ زنی تقاطع بزرگ غیر همسطح مهریان در مرکز استان ،بازدید از بزرگترین پروژه راهسازی جنوب کشور (محور ملی پاتاوه _ دهدشت)، بازدید از محور چرام به گچساران و بازدید از چند پروژه دیگر را خواهند داشت.

سفر به شهرستان گچساران و بازدید از تونل دیل و در ادامه عملیات تکمیلی بزرگراه گچساران به بهبهان(پل خیر آباد انتهای حوزه استان) با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهند کرد.بازدید از بافت فرسوده شهرستان گچساران و خیابان بلادیان این شهر و همچنین نشست با مسئولان استانی نیز از دیگر برنامه های یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان است .

و اما مردم از وزیر راه چه می خواهند:

یکی از مهمترین خواسته ها تخصیص پروازهای خوب و مستمر به فرودگاه یاسوج است، فرودگاهی که حتی آن اتفاق تلخ باعث نشد توجه خوب و ویژه ای به این مرکز فرودگاهی شود و عملاً یاسوج بعنوان مرکز استان اندر خم داشتن یک برنامه پروازی ایمن و مستمر است.

کوتاه شدن پرژه های راه، کهگیلویه و بویراحمد گویی از همه کشور متفاوت است، اینجا یک پل بیش از ۱۷ سال به طول می انجامد و دست آخر هم بدون تکمیل کامل بهره برداری مس شود، اینجا همچنان گرفتار از راه است، مسیر پاتاوه دهدشت آن باید سالهای سال بماند و تکمیل نشود و هر سال وعده پایان سال را بدهند و آخرش هیچ!

جناب آقای اسلامی مردم از پروژه های راه در کهگیلویه و بویراحمد به ستوه آمده اند، چون سالها باید در حسرت آنها بمانند و آخرش هم در حالی نصف و نیمه افتتاح شوند که بخش زیادی از عمر مفید آنها از دست رفته است، فرق ندارد، پل و راه و بیمارستان همه مشمول این وضعیت می شوند.

محورهای خروجی استان استاندار نیست، برای مردم جای سوال است چرا تا زمان خروج از جاده های استان یا مسیری غیر استاندارد مواجه هستند و به محض عبور از مرزهای کهگیلویه و بویراحمد محورها خوب می شود؟!

امیدواریم کلنگ های فردای شما به سرنوشت سایر پروژه های راه در استان ختم نشود!