چاپ این برگه

آغاز سومین مرحله اجرای طرح ارتقاء امنیت و آرامش اجتماعی در یاسوج/هیچ قانون‌شکنی در امان نیست

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز گام سوم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مرکز استان و هشدار به حاملان سلاح سرد و گرم، مجاز و غیرمجاز خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این مصاحبه به افرادی که موجب ناامنی در مرکز استان می شوند، هشدار داد و تأکید کرد: به هیچ وجه حضور نا امن کننده افرادی را که سلاح سرد و گرم حمل کرده و به صورت هیجانی در شهر به جان همدیگر می‌افتند را تحمل نمی‌کنیم.

سید علی ملک حسینی با اعلام اینکه، اجرای گام سوم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان مرکز استان برخورد با اراذل و اوباش می باشد، اظهار کرد: مردم خواستار امنیت بوده و ما دنبال امنیت پایدار هستیم.

وی افزود: در این راستا با توجه به لزوم به کار گیری اقدامات قضایی و پیشگیرانه و برخورد و جلوگیری از جولان اراذل و اوباش تاکنون دو مرحله از طرح قضایی، انتظامی و امنیتی در مرکز استان بسیار موفقیت آمیز بوده و رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

وی ابراز داشت :با تجربه ای که از 2 طرح قبلی حاصل شد، گام سوم با قدرت بیشتراجرایی می شود و در گام سوم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مرکز استان هشدار به حاملان سلاح سرد و گرم، مجاز و غیرمجاز است.

دادستان مرکز استان از دستگیری تعدادی از افراد سابقه دار و کشف مقادیری سلاح سرد از اراذل و اوباش خبر داد و گفت: در این طرح که با حضور نیروی همیشه بیدار انتظامی و معاون محترم دادستان انجام شد ۱۲ نفر از افرادی که مبادرت به حمل سلاح سرد می نمودند، دستگیر و ضمن ضبط سلاح های آنها، این افراد جهت بررسی سوابق و احیاناً وجود پرونده های در دست اقدام، به بازداشتگاه اعزام شدند.

این مقام قضایی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رئیس کل محترم دادگستری استان و دغدغه فرماندهی محترم انتظامی در استان برای تهیه و اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش و ارتقای امنیت اجتماعی، گام های موثر عملی برداشته شده و به امید خدا، با حضور موثر نیروی انتظامی و قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، این طرح ها گام به گام اجرایی، و تا ساماندهی، این وضعیت ادامه خواهد یافت.سید علی ملک حسینی هرگونه ماجراجویی اراذل و اوباش در مرکز استان را محکوم و نسبت به این افراد هشدار داد و افزود: افرادی که قصد هرگونه ماجراجویی در شهر را دارند و مرکز استان را با محیط های ناسالم مقایسه و مبادرت به انجام اقدامات هنجار شکنانه می نمایند، برابر قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان تصریح کرد: به موجب نص صریح قانون، حمل هرگونه سلاح گرم و سرد، غیر مجاز و افشانه های اشک آور جرم، محسوب شده و مجازات شدیدی را برای حمل کنندگان به دنبال خواهد داشت، لذا این افراد یا رفتار خود را اصلاح و مانند سایر همشهریان سالم زندگی کنند و یا اینکه منتظر باشند تا دستگاه قضایی با قاطعیت، و در جایی که تصورش را نمی کنند دستگیر و با آنها، شدیدترین برخورد قانونی را نماید.