پنجشنبه 6 شهریور 1399 - 19:56

پاشنه آشیل کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ضعف کار کجاست؟

شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و لنده در وضعیت قرمز، شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های باشت، بهمئی و دنا در وضعیت زرد هستند.

به گزارش بویرنیوز، یکی از مهمترین دلایل شیوع گسترده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در کنار مسافرت های معمول، برگزاری مراسمات عزا و عروسی (که البته فعلا بخاطر ماه محرم تعطیل شده اند) بود.

از طرفی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری، کلنیک‌ها و مراکز رادیولوژی استان کمترین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند.

خب اما ایراد کار کجاست؟!

ابتدا باید به خود مراکز درمانی و سیستم آن بعنوان یکی از نقاط بحث برانگیز اشاره شود، همانطور که سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان گفته یکی از مراکزی که کمترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دارد کلینیک ها و مراکز رادیولوژی و برخی مراکز درمانی هستند. خب می طلبند دانشگاه علوم پزشکی قوانین سختگیرانه تری برای مراجعان در نظر بگیرد ، خدمات منوط به رعایت پروتکل ها شود و از طرفی سیستم نوبت دهی اینترنتی که ادعای آن را دارند تقویت کنند که نیاز به حضور در صف برای نوبت پزشک نباشد.

از طرفی فرهنگ سازی و هشدار جدی و اطلاع رسانی چند باره آن باید بهتر انجام شود، تهیه کارهای فاخر و البته اثر گذار و اکتفا نکردن به انیمیشن طنز لازم است، این کارها خوب است اما برای جا انداختن و فرهنگ سازی در کنار ایجاد محتوای ارزشمند و پخش مستمر آن باید به موازات آن قوانین سخت تری را پیش برد.

اینکه هنوز نتوانسته ایم مردم را قانع کنیم مراسمات را بدون حضور فیزیکی گسترده برگزار کنند یعنی یک جای کار می‌لنگد.

البته خود مردم را باید یکی از مقصران جدی دانست، ما فکر می‌کنیم کرونا برای دیگران است و ما مصون هستیم و البته فکر ضعیفتر شدن این ویروس هم به آن اضافه شده و این مسائل به بیخیالی مردم دامن زده است، پس گام اول به خودمان برمیگردد و قطعا با رعایت درست موارد بهداشتی شاهد بهبود وضعیت در استان خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وقتی دکترها خودشون ساعت ۶ونیم بعدازظهر میآیند کلینیک چطور میخوای با این جمعیت منتظر کسی کرونا نگیره

دیدگاه شما