چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 20:58

تصمیم امید بخش برای مدیریت تصفیه خانه های فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد

تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش بویرنیوز، نشست کارگروه کنترل کیفی حفاظت منابع آب استان به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان و با حضور نمایندگان شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی وسازمان حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

فیض اله پاسره؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبی اظهار کرد:

_ دستگاه های عضو کارگروه حفاظت کیفی منابع آب استان باید فارغ از نگاه بخشی با آینده نگری در راستای حفاظت و استفاده بهینه از منابع آبی عمل کند.

_ یکی از برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان واگذاری و برون سپاری مدیریت و بهره برداری از تصفیه خانه‌ فاضلاب شهر یاسوج به بخش خصوصی است.

_ انجام کار باکیفیت و با هزینه کمتر از مزایای واگذاری به بخش خصوصی است، البته نظارت ما نیز کماکان باقی است تا مطمئن شویم در زمینه فاضلاب شهری خواسته های مردمی محقق می شود.

_ در همین راستا و طی فراخوانی مدیریت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج در گام نخست و تصفیه خانه های در مدار بهره برداری سایر شهرهای استان در گام های بعد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

_ هدف نهایی از واگذاری مدیریت تصفیه خانه ها به بخش خصوصی ارتقای سطح کیفی و حذف ملاحظات اداری در نظارت و راهبری تصفیه خانه ها خواهد بود.

_ دستگاه های متولی، مطالعات لازم برای استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه در کشاورزی، صنایع و فضای سبز را انجام دهند.

_ بنای ما اینست تصفیه پساب فاضلاب در حد بسیار استاندار باشد تا برای مصارف آبیاری فضای سبز و کشاورزی بتواند استفاده شود، که نتیجه آن می شود حراست از منابع ارزشمند آب های زیرزمینی و سلامت مردم.

_ نکته مهم رعایت حریم ساخت و ساز و سکونت اطراف تصفیه خانه شهرها است، در این زمینه باید تصمیمات فنی و اجرایی اعمال شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325246
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ممو گفت:

    اقای پاسره هر چند وقت یه تیتر رسانه ای میزنی نمیدونم برای تبلیغ است برای چی هست
    برادر عزیز حرف را میشه زد ما باید در عمل نشون بدیم همش صحبت از فاضلاب میزنی ایا فکری بحال فاضلاب سراب تاوه وتل خسرو واکبر اباد کرده ای که همه پساب های خطرناک حتی بیمارستانی به رودخانه بشار وارد میشه
    تو هم هی جلسه بزار

دیدگاه شما