چاپ این برگه

بشار ظرفیتی فراموش شده؛ سرمایه‌ای که آب با خود می‌برد

به گزارش بویرنیوز، شهر یاسوج به دلیل واقع شدن در دامنه دنای استوار و بهره مندی از جنگل و طبیعت بی نظیر و وجود رودخانه بشار و چشمه ساران فراوان به حق عنوان پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد و اما عدم استفاده بهینه از وجود این ظرفیت‌های عظیم و خدادادی سبب نگرانی شده است.

ظرفیت‌هایی که در خیلی از نقاط دنیا با صرف هزینه‌های فراوان تلاش می‌کنند بدل و جایگزینی برای آنها ایجاد کنند، فارغ از طبیعت جنگلی و بکر دامنه‌های دنا و آب و هوای بی نظیر ، عبور رودخانه پر آب بشار از دل شهر یاسوج به تنهایی می‌تواند این شهر را به یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور تبدیل کند.

علاوه بر این زمین‌های ساحلی این رودخانه می‌تواند زمینه سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را فراهم آورد اما آنچه تاکنون در حاشیه این رودخانه زیبا انجام شده شاید بتواند فقط نیاز فضای سبز گوشه‌ای از شهر را مرتفع نماید بدون آنکه در تعریف و ایجاد کاربری‌های مورد نیاز دقت نظری شده باشد.

اینکه چندین هکتار از بهترین اراضی شهر را رایگان به تصرف درآورده و بدون هیچگونه خلاقیتی سبز نماییم از عهده هر کسی بر می‌آید، اما آنچه مورد توقع بوده تشکیل کارگروه گردشگری شهری متشکل از کارشناسان ادارات، آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری یاسوج و تهیه طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار و تعریف کاربری‌های متناسب با یک جاذبه گردشگری با استانداردهای کشوری و حتی جهانی است.

بدون تردید تجمیع اعتبارات مربوط به ساماندهی رودخانه بشار در دستگاه‌های و متولیان امر امکان پیگیری و اجرای یک طرح بزرگ و زیربنایی را برای مدیریت شهری فراهم می‌آورد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری , سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری , سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری , سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری , سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ,

 

تسنیم