چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 13:26

بحران زیست محیطی در تبعیدگاه رضاخان

ادامه نشت سوخت و احتمال غرق شدن کشتی ژاپنی در سواحل جزیره موریس، مقامات این جزیره و کارشناسان را به هراس انداخته است.

وقتی کشتی باری‌‌ ژاپنی به نام MV Wakashio در 25 ژوئیه در آبهای جزیره موریس با برخورد به صخره‌های مرجانی از حرکت ایستاد، به نظر نمی‌رسید که تهدیدی جدی ساکنان این جزیره است. اما رفته رفته ترک‌هایی در بدنه آن ظاهر شد و اکنون ممکن است که این کشتی دو تکه شود.

به گزارش بویرنیوز، آنچه جزیره موریس را تهدید می‌کند نشت تمام 4 هزار تن سوخت این کشتی است. تا پایان روز دوشنبه حدود 500 تن از سوخت کشتی از آن پمپاژ و تخلیه شد و داوطلبان در تلاش برای جمع آوری سوختی هستند که به دریا نشت کرده است.

پراویند جاگنات، نخست‌وزیر جمهوری موریس می گوید کشورش خود را برای بدترین سناریوی ممکن آماده می‌کند.

جزیره موریس با صخره‌های مرجانی کم نظیرش شناخته می‌شود. درآمد این جزیره کوچک از صنعت گردشگری تامین می‌شود. این جزیره واقع در جنوب‌غرب اقیانوس هند اکنون با وضعیت اضطراری زیست محیطی روبروست.

ساکنان موریس ماهیگیر یا صاحب قایق هستند. آن‌ها از طریق دریا زندگی و غذای خود را از دریا تهیه می‌کنند. گردشگری نیز برای مدتی طولانی تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد و مردم از همه این‌ها محروم خواهند شد.

رضاخان پهلوی در سال 1941 میلادی توسط نیروهای بریتانیایی از بندرعباس و قبل از آن که به شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی منتقل شود، ابتدا به جزیره موریس تبعید شد.

فرارو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324603
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما