چاپ این برگه

خبر خوب مديرکل بنياد مسکن براي اقشار ضعيف کهگيلويه و بويراحمد

دکتر حسین جنتی؛ مدیرکل بنیادمسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با بويرنيوز از ادامه ارائه تسهيلات ويژه به اقشار ضعيف تر استان و به ويژه روستائيان خبر داد،‌او خبر خوشي هم داشت و از مرمت 3500 واحد براي محرومين نيز گفت.

در ادامه گفت و گوي دکتر جنتي با بويرنيوز را مي خوانيد:

چه تعداد واحد روستایی با مشارکت شما در حال اجرا و مرمت است؟

در حال حاضر حدود ۱۷ هزار واحد تعمیری و ساخت در استان در حال اجرا هست حدود ۵ هزار واحد تعمیری تکمیل شده و حدود ۱۲ هزار احداثی تا آخر امسال بهره برداری خواهد شد.

آیا بنیاد مسکن استان ورودی به ایجاد سکونتگاه و مسکن برای محرومان داشته؟ آن چیزی که در منطقه محروم لوداب کلنگ زنی شد آیا در همین قالب است؟

امسال ۳۵۰۰ واحد برای محرومان توسط بنیاد مسکن ساختمان ایمن و مقاوم ساخته خواهد شد.

منطقه لوداب از محل مسکن محرومین هست، 850 واحد مسکن در متراژ 22 هزار متر مربع با اعتبار 55 میلیارد تومان برای مناطق محروم شهرستان بویراحمد ساخته خواهد شد و از این 850 واحد، 33 واحد مربوط به روستای آب بهاره شهرستان بویراحمد خواهد بود.

تعهدات شما در قبال دو زلزله بزرگ در یاسوج و اخیرأ گچساران تا چه حد عملیاتی شد؟

تعهدات زلزله و سیل بصورت ۱۰۰ درصد تحقق یافت.

برای زنان بی سرپرست روستایی طرحی در راستای مقاوم سازی منازل مسکونی شان دارید؟

کلیه ی ساختمانهایی که بر اثر حوادث طبیعی خسارت دیده اند توسط بنیاد مسکن تعمیر شده و یا خواهد شد و در اين زمينه محدوديت و يا استثنائي قائل نيستيم.

شلوغی مراکز بنیاد مسکن و البته طول کشیدن اعطای تسهیلات ساخت خانه های روستایی یکی از نقدهای مردم بوده در این راستا تمهیداتی دارید خصوصاً با توجه به شیوع کرونا؟

برای ساخت یک واحد مسکونی در روستا مراحلی باید طی گردد از جمله استعلام منابع طبیعی کارشناسی اولیه و صدور پروانه توسط دهیاری و نهایتا معرفی به بانک جهت اعطای تسهیلات اقدام آخر است.

حدود ۱۲ هزار واحد از سال ۹۸ شروع شده که باید تا اواخر ۹۹ بهره برداری شوند مع الوصف ۱۲ هزار نفر یا معرفی به بانک میشوند و یا پیگیر آزاد سازی اقساط هستند و یا پیگیر استعلامات لازم ، ضمن اینکه مسکن بخشی از عملکرد بنیاد مسکن است.

اجرای طرح هادی صدور سند روستایی و… از دیگر وظایف بنیاد مسکن هست که مراجعه کنندگانی دارد

شلوغی ادارات بنیاد مسکن بواسطه گستردگی وظایف محوله هست و کارکنان بنیاد مسکن بصورت دو شیفت در حال خدمت رسانی به مردم بخصوص محرومین هستند.

برای تسهیلات ساخت های روستایی محدودیتی دارید؟

برای ساخت مسکن در روستا محدویتی وجود ندارد ولی حد اکثر متراژ زیر بنا در بخش محرومین ۶۰ متر هست.

سياست ما آباد شدن روستاها و تبديل آنها به مکان هاي بهتر براي زندگي است، هم زندگي قشر ضعيف تر را سامان مي دهيم و هم از مهاجرت هاي بي رويه به شهرها جلوگيري مي کنيم که در نهايت به اقتصاد روستا و حتي استان کمک مي کند.