چاپ این برگه

سهم بیمه کارفرمایان گلخانه دار در کهگیلویه و بویراحمد دریافت نمی شود

حشمت الله صمیمی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: مشکلات واحد های گلخانه ای( گل های تزیینی و پروش قارچ) در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید استان مصوب می شود و حذف دریافت سهم بیمه کارفرمایان تولیدکنندگان واحدهای گلخانه‌ای توسط تامین اجتماعی استان الزامی است.

وی افزود: تمامی واحد های تولیدی، صنعتی و فنی در امر کاشت، داشت و برداشت فعالیت دارند مشمول معافیت سهم کارفرما قرار می گیرند.

به گزارش بویرنیوز؛ معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت تلاش کرده شرایط برای کارفرمایان تسهیل شود و بر این اساس برای دریافت وام تا ۱۶ میلیون تومان نیاز به ضامن ندارند و ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان یک ضامن و سفته و چک و شرایط پرداخت مابقی ارقام نیز در دستورالعمل مشخص شده است.

صمیمی بیان کرد: بهترین و باکیفیت ترین گل رز در این استان تولید و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد صادر کننده در امر تولید پایه های گل رز محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا، ابراز داشت: از حدود ابتدای مرداد ماه سال جاری تاکنون افزون بر سه میلیارد تومان تسهیلات کرونایی (به مشاغل آسیب دیده) پرداخت شده است.

صمیمی ابراز تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به مابقی ثبت نام کنند تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و بانک ها الزام به پرداخت این تسهیلات با توجه به ضوابط پیش بینی شده برای آن ها هستند.

مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: مقرر شده بانک های استان تسهیلات کرونایی را تا پایان مرداد ماه به متقاضیان پرداخت کنند و در غیر این صورت تخلف کرده اند.

منصور دانش آموز ابراز داشت: ساده ترین ضوابط و قانون برای تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: کسانی که متقاضی وام ۶ میلیون تومانی هستند نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت درخواست خود ندارند.

دانش آموز عنوان کرد: بدهی معوق فرد متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی مانع از پرداخت تسهیلات به آن ها نمی شود.

مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ۱۵۰ شعبه بانک در این استان وجود دارد که پرداخت این تسهیلات در اولویت آن ها قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ۵۰ هکتار انواع گلخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

الیاس تاج الدینی افزود: تولیدات استان در این حوزه در مقایسه با دیگر استان ها دارای کیفیت و کمیت چشمگیری است.

وی عنوان کرد: ظرف یک ماه اخیر قانون معافیت سهم بیمه کارفرمایان در بحث کشاورزی حذف شده که این مهم مشکلاتی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: قانون حذف دریافت سهم بیمه کارفرمایان تولیدکنندگان واحدهای گلخانه‌ای در استان های دیگر اجرایی شده اما در استا این استان با مخالفت سازمان تامین اجتماعی روبرو بوده است.

سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

ایرنا