سه شنبه 21 مرداد 1399 - 11:18

روغن زیتون انتخابی عالی برای مراقبت از پوست

می‌دانید که قیمت محصولات پوستی بسیار گران بوده و هر کسی توانایی خرید این محصولات را ندارد. اما خبر خوب این است که همیشه مواد طبیعی وجود داشته که برای رسیدگی، مراقبت و بهبود پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد و حتی اگر توانایی خرید محصولات گران‌قیمت را نداریم، باز هم باید به پوست خود اهمیت دهیم. یکی از بهترین مواد طبیعی که در همه‌ی خانه‌ها یافت می‌شود روغن زیتون بوده که برای مراقبت از پوست حتما توصیه می‌شود. در این مطلب به تاثیر روغن زیتون بر پوست خواهیم پرداخت.

به گزارش بویرنیوز؛ تاثیر روغن زیتون بر پوست به این صورت است که استفاده مقداری از آن در صبحگاه باعث تقویت پوست خواهد شد. روغن زیتون می‌تواند پوست شما را نرم کند، به آن در حفظ رطوبت کمک کند و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز برای محافظت از سلول‌های پوستی را در برابر آسیب تامین کند. تحقیقات اخیر نشان داده که روغن زیتون باعث کاهش تومورهای ناشی از اشعه ماوراء بنفش می‌شود. این روغن از زمان‌های قدیم در زمینه ٰآرایشی مورد استفاده قرار می‌گرفته و همچنان یک انتخاب خوب در این زمینه است.

تاثیر روغن زیتون بر پوست

البته برای استفاده از این روغن نباید از همان شروع مقداری روی دستتان بریزید و بعد روی صورت و گونه‌ها بمالید، مگر اینکه بخواهید صورتتان را از جوش پر کنید زیرا برخی به این روغن حساسیت پوستی دارند. در واقع نحوه‌ی مصرف این روغن به این صورت است که باید یک قطره روغن زیتون خالص را روی ساعد دستتان بریزید و آن را مالش دهید در نهایت پس از چند روز، اگر شاهد حساسیت پوستی نبوده‌اید؛ می‌توانید از آن استفاده کنید. با یک قطره چکان، چند قطره در کف دست بریزید و این روغن خالص و تصفیه نشده را به پوست صورت و گونه‌های خود بمالید. یک لایه‌ی نازک از این روغن بر روی  پوست به صورت روزانه، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید و به این روغن حساسیت ندارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. زیرا روغن زیتون باعث نرمی پوست شما خواهد شد و ویتامین‌های اساسی و مورد نیاز پوست را تامین خواهد کرد. از سوی دیگر این روغن می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های پوستی نیز جلوگیری کند.

 

دینو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324515
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما