سه شنبه 21 مرداد 1399 - 8:23

روز تلخ کرونايي در کهگيلويه و بويراحمد و مردم همچنان سهل انگار/داستان تلخ عروس و دامادهايي که کرونا از هم جدايشان کرده

سه بیمار در یاسوج و یک بیمار در بهبهان که مقیم دهدشت بود، به علت داشتن بیماری زمینه‌ای و ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش بويرنيوز، با فوت اين 4 نفر تعداد فوتي هاي کرونايي در کهگيلويه و بويراحمد به 66 تن رسيد.

اما اين مرگ و ميرها و حتي وضعيت هشدار در استان سبب نشده که مردم از ترددهاي غير ضرور به ويژه در مرکز شهرها خودداري کنند.

بويراحمد در ميان آمار ابتلا به کرونا رتبه نخست را دارد اما مرکز همين شهرستان اين روزها بازار شلوغي را تجربه مي کند و اين يعني به استقبال مرگ رفتن.

اين باور غلط که کرونا ضعيف تر شده و يا کمتر مي کشد متاسفانه اين روزها موجب دست کم گرفته شدن پروتکل هاي بهداشتي و رعايت فاصله هاي اجتماعي شده است امري که خطر آفرين است.

از سويي عروسي ها نيز همچنان برقرار است و اگرچه تالارها ميزبان مردم نيستند اما خانه هاي بزرگ و حياط دار اين روزها مکان انجام عروسي ها شده است.

به گزارش بويرنيوز، مردم کهگيلويه و بويراحمد بايد همچنان براي سلامت خود و عزيزانشان هم شده از ترددهاي غير ضرور پرهيز کنند،‌ اگر بنا بر ازدواج هست ميتوان با يک مراسم ساده و با کمترين حضور هم آن را تدارک ديد.

در روزهاي اخير برخي عروس و دامادها به علت همين مراودات و تدارک مقدمات عروسي به کرونا مبتلا شدند و حالا مجبور هستند جدا از هم و خانواده ها در قرنطينه باشند تا اگر زنده از مبارزه با اين ويروس وحشتناک بيرون آمدند بدون هيچ تشريفاتي به خانه بخت بروند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324497
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    واقعا جای تاسف دارد…………….

  2. بویراحمد و دنا گفت:

    با سلام
    واقعا جای تاسف داره برای مردم این استان و باید به حال این استان گریست با وجود ویروس مهلک کرونا که جان بسیاری از عزیزانمان را گرفته و همچنین باتوجه به هشدارهای ستاد کرونا در خصوص رعایت اصول بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات و عروسی ها و مراسمات متاسفانه مردم این استان اصلا گوش نمیدن و همچنان عروسی ها رو برگزار میکنند و بیشتر مردم شهر یاسوج در شهر که تردد میکنن ماسک میزنن و رعایت میکنند ولی تعدادی هستند ( خانمها و دختران جوان) که رعایت نمیکنند و فرهنگ زندگی در شهر را نمیدانند، به امید روزی که مردم رعایت کنند تا این ویروس مهلک از بین بره و پرستاران عزیز نجات پیدا کنند و استراحت کنند

  3. ناشناس گفت:

    ضعف مسولان مشهود هست

  4. فرزاد گفت:

    درسته ویروس منهوس کرونا زندگی همه رو تحت الشعاع خود قرار داده اما عده ای مجبورند برای امرار معاش خانواده خطر رو به جان بخرند ولی باید متاسف بود برای کسانی که ویروس کرونا براشون نعمتی است در جهت خرج و مخارج های بی مورد عروسی . قطعا بهتر است هزینه های هنگفت عروسی رو کم کرد و به فکر زندگی آینده عروس و داماد بود .تو این مورد ویروس منهوس را به فال نیک بگیریم و به فکر آینده فرزندان خود باشیم با صرفه جویی هزینه های هنگفت

دیدگاه شما