شنبه 18 مرداد 1399 - 15:36

بسته‌های دارویی رایگان بین دامداران مناطق محروم دیشموک توزیع شد

رئیس دامپزشکی کهگیلویه گفت: با هدف ارتقای امنیت غذایی ، بسته‌های دارویی رایگان بین دامداران مناطق محروم بخش دیشموک توزیع شد.

به گزارش بویرنیوز؛ سید علی اکبر حسینی روز شنبه اظهار داشت: به مناسبت دهه امامت و ولایت اکیپ دامپزشکی کهگیلویه از مناطق محروم و سخت گذر دلی مهتاب , دلی کما و هفت چشمه بازدید کرد.
وی بیان کرد: در این بازدید وضعیت بهداشت و سلامت جمعیت دامی منطقه و مشکلات دامداران بررسی شد.

وی افزود: علاوه بر توزیع بسته های دارویی و معاینه و درمان دام های بیمار بصورت رایگان آموزش چهره به چهره بیماری های مشترک بین انسان و دام از سوی کارشناسان و نحوه واکسیناسیون دام نیز تشریح شد.
حسینی شهرستان کهگیلویه را از قطب های اصلی دامپروری استان دانست و گفت: فعالیت ها و خدمات دامپزشکی با تامین سلامت جمعیت دامی منطقه نقش بسزایی در اشتغال , امنیت غذایی و جلوگیری از مهاجرت دامداران به شهرها دارد .
وی الزام به کشتار دام در کشتارگاه، نظارت و بازرسی بهداشتی لاشه ها , نظارت و بازرسی بر مراکر عرضه گوشت، واکسیناسیون تب مالت و تست سل در دام ها و حذف دام های آلوده از مهترین خدمات دامپزشکی در تامین سلامت و بهداشت مواد خام دامی اعلام کرد.

حسینی اضافه کرد:  درراستای ارتقای سلامت جمعیت دامی از اواخر سال ۹۶ تا کنون چهار باب درمانگاه و سایر مراکز وابسته دامپزشکی در بخش های دیشموک ,چاروسا , مرکزی و دهستان قلعه دختر راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: این مراکز درمانی علاوه بر خدمت رسانی شبانه روزی به دامداران در همه زمینه ها  اشتغال مستقیم چهار دکتر دامپزشک به صورت مستقیم  و تمام وقت و همچنین تعدادی از سایر رده های دامپزشکی نیز  فراهم شد.

بیش از ۱۱ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان کهگیلویه وجود دارد.

 

ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324360
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما