چاپ این برگه

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی نوت ۲۰ رسما معرفی شدند

سامسونگ رسما از ترکیب گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا رونمایی کرد. امسال دو مدل وجود دارد و نام آنها گلکسی نوت ۲۰ معمولی و گلکسی نوت ۲۰ اولترا است. نکته اصلی هر دو دستگاه این است که خانواده Note را متمایز می کنند و با قلم S Pen به شما توانایی های جدیدی می دهد. جالب اینکه گلکسی نوت های جدید نسبت به آنچه انتظار دارید، با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

همانطور که اوایل سال جاری با گلکسی S20 انجام شد، سامسونگ به صراحت در تلاش است تا نام “Ultra” را با مشخصات رده بالا ارایه کند و همزمان به مدل معمولی اجازه می دهد تا از چند ویژگی استفاده کند‌ و قیمت پایین تری داشته باشد.

به گزارش بویرنیوز، مشخصا Galaxy Note 20 فاقد ویژگی های مهمی مانند رفرش ریت بالا، افزایش حافظه با مموری کارت microSD و لنز زوم پریسکوپ است، اما این بدان معنا نیست که گران نیست. قیمت ۱۰۰۰ دلاری برای یک مدل با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم چیزی است که سامسونگ انتخاب می کند. قاب پشتی پلاستیکی و شیشه گوریلا گلس ۵ (به جای گوریلا گلس ویکتوس در گلکسی نوت ۲۰ اولترا) از موارد کیفیت ساخت پایین تر گلکسی نوت ۲۰ است.

در همین حال گلکسی نوت ۲۰ اولترا هر آنچه را که سامسونگ در توان داشته (به جز صفحه نمایش تاشو ) ارایه می کند و قیمت آن را کمتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا و برابر ۱۳۰۰ دلار برای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۱۲ گیگابایت رم و ۱۴۵۰ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برای شما آب می خورد.

پیش فروش هر دو از ظهر فردا آغاز می شود و تلفن ها باید از 21 آگوست به دست کاربران برسند و در فروشگاه های فیزیکی (آنهایی که باز هستند ، به هر حال) در دسترس باشد.

هر دو تلفن برخی مشخصات کلیدی را به اشتراک می گذارند. موردی که احتمالا به شما گفته می شود (به دلیل اینکه اپراتورها به شما فشار می آورند) پشتیبانی آنها برای هر دو نوع شبکه 5G است. سامسونگ تاخیر در قلم S را بهبود بخشیده است و چند روش دیگر برای کنترل تلفن از راه دور می توانید به آن اضافه کنید. آنها از شارژ سریع، شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند.

آنها دارای بلندگوهای استریو با فن آوری های Dolby، مقاومت در برابر آب با گواهی IP68 و سیستم عامل اندروید ۱۰ هستند. هر دو می توانند فیلم را با رزلوشن 8K ضبط کنند (که به نظر می رسد برای یک تلفن بیش از حد باشد) و از گزینه های میکروفون خارجی پشتیبانی می کنند. Dex اکنون به صورت بی سیم کار می کند (از طریق Miracast) و هر دو تلفن دارای برخی از مهمترین نرم افزار های مایکروسافت هستند.

هر دو هنوز هم دارای بیکسبی هستند، در بهترین حالت دستیار دیجیتال در رتبه چهارم در پشت گوگل، الکسا و حتی سیری قرار دارد.

گلکسی نوت ۲۰ رنگ جدید دیگری را نیز دارد که سامسونگ آن را “Mystic” می نامد. این به یک بافت ساخته شده بر روی شیشه می رسد که امیدوارم کار بهتر را برای دفع اثر انگشت، یا حداقل پنهان کردن آن انجام دهد. نوت ۲۰ اولترا در رنگ های برنز، سیاه و سفید عرضه می شود. نوت ۲۰ به صورت برنز، خاکستری و سبز عرضه خواهد شد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا دو کار بزرگ دارد. اولین مورد ارایه کردن بهترین ویژگی هایی که سامسونگ توانایی ارایه آن را دارد، بدون کوچکترین چشم پوشی. کار دوم اصلاح برخی از اشتباهات گلکسی S20 Ultra است.

به عنوان یک شیء ، گلکسی نوت ۲۰ اولترا همان اندازه که یک موبایل می تواند جذاب باشد، جذاب است و این یک چیز خوب خواهد بود، زیرا این واقعاً در زیبایی شناسی Note است. بزرگ و مربعی، با صفحه ای که خم شده (خوب یا بد) تا دید حاشیه ها را به حداقل برساند. همان اندازه که کل دستگاه تقریبا در جلو صفحه نمایش دیده می شود که می تواند با یک سوراخ کوچک نیاز دوربین سلفی را برطرف کند. برجستگی دوربین به صورت غیرمترقبه و غیرقابل اغماض است.

از نظر مشخصات، سامسونگ ادعا می کند که در صدر سیستم اندروید قرار دارد، حداقل فعلاً. این دستگاه دارای صفحه نمایش OLED عظیم ۶.۹ اینچی 1440p یا QHD+ است که دارای رفرش ریت 120Hz است. در پشت آن سه دوربین وجود دارد که یکی از آنها ۱۰۸ مگاپیکسل است، در حالی که دیگری شامل یک لنز پریسکوپی می شود.

این دستگاه دارای پردازنده کوالکام Snapdragon 865 Plus و ۱۲ گیگابایت رم است، به علاوه امکان گسترش حافظه پایه خود را با کارت SD نیز دارد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و از هر دو نوع 5G پشتیبانی می کند.

بنابراین این بهترین مشخصات پرچمدار برای دنیای اندرویدی است، هرچند باید گفت پردازنده A13 Bionic اپل از سال گذشته هنوز هم سریعتر از چیزی است که Qualcomm در حال ارائه آن است.

گلکسی نوت ۲۰ برای حفظ عمر باتری، نرخ رفرش ریت صفحه را به صورت پویا تنظیم می کند، اما نمی تواند به حداکثر سرعت آن برسد (احتمالاً برای حفظ عمر باتری). سامسونگ همچنین رادیو Ultra Wideband یا (UWB) را رونمایی کرد تا انتقال تلفن ها با اشاره کردن آنها به یکدیگر و در نهایت پشتیبانی از باز کردن قفل اتومبیل ها برای تلفن ها آسان تر شود. آیفون ۱۱ پرو دارای UWB است، بنابراین به نظر می رسد سامسونگ نمی تواند روی این موضوع مانور دهد، حتی اگر این نرم افزار کاملاً آماده نباشد.

دومین ماموریت، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی کم نقص تر

دومین مأموریت سامسونگ با نوت ۲۰ اولترا این است که یک بار دیگر سعی کند سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخته شده سامسونگ را به یک دوربین عالی تبدیل کنید. نتایج اولین ارایه Galaxy S20 Ultra به وضوح عجیب شد. در ابتدا فوکس کند داشت و حتی پس از بروزرسانی نرم افزار، به اندازه دوربین سنتی گوشی های هوشمند چندان مناسب نبود. بعلاوه، ویژگی “بزرگنمایی فضایی” سامسونگ زوم ۱۰۰ برابر را ارائه می دهد که صادقانه می بایست از حسگر تصویر بسیار کوچکتر استفاده کند، بزرگنمایی اپتیکال لنز پریسکوپ ۵ برابر است. (البته به صورت تکنیکی کمتر بود)

سامسونگ با نوت ۲۰ اولترا به صورت تئوری به هر دو موضوع پرداخته است. در فوکس شامل پیشرفتهای نرم افزاری است که سامسونگ قبلاً برای S20 Ultra منتشر کرده است. اما مهمتر از همه، این سیستم به یک فوکوس خودکار لیزری مجهز شده است، که باید فوکس را به میزان قابل توجهی متمرکز کند. بزرگنمایی فضایی، در حال حاضر در ۵۰ برابر ارایه شده است و هنوز هم به اندازه کافی قابل توجه است، اما امیدوارم آنقدر نباشد که تمام چیزهایی که ثبت می کنید تعداد زیادی پیکسل باشد!

گلکسی نوت ۲۰

در جایی که گلکسی Note 20 Ultra یک هیولای خاص است، به طور خاص، گلکسی Note 20 دارای برگه مشخصات پایین تری است. برای آغاز باید گفت که در مقایسه، یک چیز کوچکتر است که با صفحه نمایش 6.7 اینچی 1080p ارایه می شود. البته تفاوت ها بیشتر از این است. این دستگاه از گوشه های خود کمی منحنی تر است (هرچند صفحه نمایش آن کمتر) و در کل حاشیه بیشتری نشان می دهد. برجستگی دوربین مانند یک نقص عظیم در پشت دستگاه نیست. این گوشی هنوز یک تلفن بسیار بزرگ و نسبتاً گسترده با هر استاندارد است، اما فقط یک Note 20 Ultra کوچکتر نیست. این زبان طراحی خاص خود را دارد.

ناامید کننده اینکه، نوت ۲۰ فاقد مشخصات خاصی است که در نوت ۲۰ اولترا دریافت می کنید. صفحه نمایش آن دارای رفرش ریت معمول ۶۰ هرتز است که در هر تلفنی مشاهده می کنید. همچنین نمی توانید فضای ذخیره آن را با کارتهای microSD گسترش دهید و فقط یک مدل ۱۲۸ گیگابایتی موجود است!

این به ویژه بسیار نگران کننده است زیرا حتی Galaxy S20 معمولی از اوایل سال جاری دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز و همچنین امکان استفاده از مموری کارت را امکان پذیر می کند. اگرچه گلکسی S20 کوچکتر فاقد mmWave 5G است، بنابراین شاید سامسونگ این مسئله را برای انتخاب ارایه کند. با این وجود، با قیمت ۱۰۰۰ دلار، یک صفحه با رفرش ریت بالا در سال 2020 ضروری است و عجیب است که اینجا آن را نداریم.

حداقل دوربین سیستم نوت ۲۰ کاملا برابر است با S20. این دوربین دارای یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سپس دوربین ۶۴ مگاپیکسلی برای تله فوتو که تا ۳۰ برابر زوم دیجیتال دارد.

گلکسی نوت ۲۰ مطمئنا هنوز هم از دیدگاه خاص یک گوشی رده بالا است. دارای یک باتری 4،300 میلی آمپری، همان پردازنده Snapdragon 865 Plus و تمام ویژگی های نرم افزاری مشابه با اولترا است اما در حذق کردن مواردی است که در ترکیب S20 موجود است، نوت ۲۰ مبلغ مناسبی را برای قلم S Pen درخواست می کند.

پیشرفت های نرم افزار گلکسی نوت ۲۰

از آن جایی که این دستگاه ها در سری نوت ارایه شده اند، اولین بروزرسانی بزرگ نرم افزار مربوط به S Pen است. اکنون تعداد بیشتری ویژگی “Anywhere actions” وجود دارد که قلم S Pen را به یک کنترل از راه دور مبتنی بر ژست برای تلفن تبدیل می کند. لازم است که حرکات مختلف گره جادویی را به خاطر بسپارید تا همه این کارها میسر شود.

سامسونگ در حال تعمیق روابط خود با مایکروسافت از جهات نسبتا قابل توجهی است. برای خط تولید Note 20، مهمترین ویژگی نرم افزار جدید این است که یادداشت های سامسونگ از اواخر امسال با Microsoft OneNote همگام خواهند شد. این امر باعث می شود برنامه سامسونگ بسیار مفیدتر باشد زیرا اکنون یادداشت های شما کمتر در تلفن شما می نشیند.

سامسونگ به ما می گوید که این تنها همگام سازی یک طرفه است، به این معنی که اگر در چندین دستگاه کار می کنید نمی توانید از برنامه یادداشت ها به عنوان مکانی برای برنامه OneNote استفاده کنید. یادداشت ها همچنین امکان حاشیه نویسی از PDF، مطابقت ضبط صدا با یادداشت های شما و مدیریت کامل پوشه را ارائه می دهند.

مایکروسافت همچنین قصد دارد ویژگی های زیادی برای بازی ارایه کند، زیرا سامسونگ در تلاش است سازگاری خود با Xbox Game Pass Ultimate را افزایش دهد. یکی از بسته های پیش فروش گزینه ای را برای دریافت سه ماه خدمات اشتراک بازی از مایکروسافت ارائه می دهد که از این طریق به شما امکان می دهد بازی های Xbox را در اندروید از ماه آینده بازی کنید. البته برنامه تلفن شما که با Windows همگام سازی می شود همراه خواهد بود، اما اکنون سامسونگ نوید به روزرسانی های نرم افزاری آینده مانند اجرای چندین برنامه Android در دسکتاپ ویندوز شما را دارد.

 

ترنجی