دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:06

هواپيماي تازه نفس ايران اير در ياسوج به زمين نشست/+عکس

معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای هما امروز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی انجام شد.

بويرنيوز- سید اکبر میری‌روشن صبح  امروز در نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای هما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پرواز با هماهنگی مقامات عالی استان و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای ارزیابی شرایط منطقه‌ای و ایمنی فرودگاه انجام شده است.

معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با رسیدن به نتایج مثبت و مطلوب در این منطقه پروازها برقرار خواهد شد.
میری‌روشن ابراز داشت: در پرواز اولیه این هواپیما با کمک تعدادی از بهترین خلبان‌های کشوری به یاسوج بررسی‌هایی انجام شد و تا لحظاتی دیگر این هواپیما از فرودگاه یاسوج بلند می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور کامل منطقه بررسی خواهد شد و نظر نهایی در خصوص تطابق با قوانین و مقررات بین المللی اعلام می‌شود.
معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ارزیابی این پرواز تا پایان امروز به طور دقیق بررسی و در اولین فرصت اعلام خواهد شد.

میری‌روشن تصریح کرد: ظرفیت این هواپیمای ایران ایر ۷۰ نفر است اما به این معنا نیست که هر روز ۷۰ نفر را حمل کند، ارتفاع فرودگاه از سطح آب‌های آزاد و درجه حرارت و ارتفاعات در مسیر آن و هوای فرودگاه مقصد و محدودیت‌هایی هستند که تعداد نفرهایی که این هواپیما قابلیت حمل آن‌ها را دارد مشخص می‌کند.

وی گفت: ابتدا باید به نتیجه قطعی برسیم که از نظر ایمنی و عملیاتی توانایی برقراری این پرواز وجود دارد و طبق مذاکرات مقامات استان با شرکت هواپیمایی و بازرگانی شرکت هواپیمایی تعداد پروازهای این فرودگاه مشخص خواهد شد.

پروازهای فرودگاه یاسوج افزایش می‌یابد

مدیر فرودگاه یاسوج از پرواز آزمایشی هواپیمای شرکت هواپیمایی هما با پرواز ATR۷۲۶۰۰ که از مُدل به روز ترین هواپیمای دنیا بوده در این فرودگاه خبرداد.

علی محسنیان، اظهار داشت: پرواز امروز سیزدهم مردادماه 1399 این هواپیما به‌صورت آزمایشی و باهدف بررسی جوانب مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه یاسوج آمادگی برقراری تمام پروازها را دارد، افزود: پرواز امروز هواپیمایی هما ربطی به پرواز کنونی ماهان در این فرودگاه ندارد و همانطور که قبلاً نیز اشاره شد با انجام پرواز یاد شده قصد بررسی و کنترل همه‌جانبه برای برنامه‌های آتی را داشتیم.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای ماهان اکنون در روزهای شنبه و چهارشنبه در این فرودگاه انجام می‌شود و پرواز آزمایشی امروز باهدف افزایش پروازها با مشارکت هواپیمایی هما بوده است.

محسنیان، زمان برقراری پروازهای جدید در فرودگاه یاسوج را مربوط به اعلان نظر شرکت هواپیمایی هما ذکر کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تعداد پروازهای یاسوج را به پروازهای روزانه برسانیم تا همچون گذشته به مسافران خدمات ارائه کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324010
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما