دوشنبه 13 مرداد 1399 - 9:08

محور ۴ خطه یاسوج – شیراز تا پایان دولت زیر بار ترافیک می رود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری وزرات راه و شهرسازی در تامین نقدینگی محور چهار خطه یاسوج – شیراز تا پایان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محور یاسوج_شیراز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محور یکی از پروژه های اولویت دار استانداری برای بهره برداری تا پایان دولت دوازدهم است.

وی با اشاره به اینکه محور یاسوج – شیراز یکی از شریان های مهم ارتباطی استان است، گفت: این محور در حوزه استان ۳۲ کیلومتر است .

کلانتری بیان کرد: در ۲ نقطه از این مسیر که شامل هشت کیلومتر  عملیات اجرایی با روند خوبی در حال اجراست که تا ۲ ماه آینده افتاح خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به تاکید رئیس جمهور، مساعدت های سازمان برنامه و قول مساعد وزیر راه در تامین ۶۰۰ میلیارد ریال نقدینگی تا پایان دولت امکان بهره برداری از این محورها فراهم خواهد شد.

این جاده که عرض کمی دارد همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.

در حالی که طرح چهارخطه کردن در حدود ۲۰ کیلومتری از این محور پرترافیک در سال های اخیر تا حدود زیادی از بار تصادفات کم کرده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پیگیری و سرعت بهره برداری از راه های استان در اولویت است گفت: محورهای یاسوج_ سمیرم، دهدشت_پاتاوه، یاسوج_شیراز و یاسوج_ سی سخت باید تا پایان دولت به بهره برداری برسند.

کلانتری از زیر بار ترافیک رفتن محور گچساران_خیرآباد در هفته دولت  خبر داد و گفت: این محور ۵۰ کیلومتر بوده و اعتبار آن ۲ هزار میلیارد است.

کلانتری افزود: با تخصیص اعتبار ویژه از سوی دفتر مقام معظم رهبری محور پاتاوه_دهدشت نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احتمالا اقای استاندار صبح زود ازخواب بلند شده شب دیرخوابیده لطفا بعدظهر هم مصاحبه بگیریدچون تنگه قبل ازگنجگون حداگثر10سال زمان نیازداره

  2. آقایی گفت:

    از زحمات مهندس نیک اقبال واقعآ باید تشکر و قدردانی شود. ایشان ایده های خوبی برای استان دارند.

  3. محمدی گفت:

    مهندس نیک اقبال انسانی کاردان وآگاه به مسائل اداری وفنی میباشند

دیدگاه شما