یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:25

آزمون ۴۰۰ وسیله سنجش در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمون و علامتگذاری بیش از ۴۰۰ وسیله سنجش در استان ‌انجام شد.

به گزارش بویرنیوز، بهمن رحمتی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، وسایل سنجش مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۴۰۰ وسیله سنجش و ترازو موجود در مراکز بازار عرضه استان توسط بازرسان اداره کل و آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، آزمون و صحت وسایل مذکور مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: بازرسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده در راستای انجام این وظیفه قانونی، از واحدهای صنفی و خدماتی بازدید و بازرسی به عمل آورده که در این بازدیدها بیش از ۴۰۰ مورد از وسایل سنجش و ترازوها مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت.

رحمتی بیان کرد: وسایل سنجش و ترازوها مشمول استاندارد اجباری بوده و این وسایل علاوه بر داشتن نشان استاندارد در تولید آنها، باید سالیانه مورد آزمون و کنترل قرار گرفته و برچسب صحت آزمون روی آنها نصب شود.

رحمتی افزود: در صورت عدم همکاری متصدیان وسایل سنجش با بازرسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده، متخلفین به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان گفت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم توسط کارشناسان این اداره کل انجام شود.

رحمتی تصریح کرد: مردم در هنگام خرید با هدف اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه نموده و از خرید از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری کنند.

 

مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323970
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما