چاپ این برگه

چهار سال سخت پيش روي کهگيلويه و بويراحمد در مجلس!

با نگاهي به ترکيب و جايگاه نمايندگان کهگيلويه و بويراحمد به خوبي ميتوان روزهاي سختي را براي استان در قوه مقننه به انتظار نشست.

به گزارش بويرنيوز، دور دهم مجلس شوراي اسلامي همراه بود با حضور 4 کهگيلويه و بويراحمدي در مجلس، سه نماينده از استان و يکي از نمایندگان استان تهران منتسب به استان بودند.

غلامرضا تاجگردون در آن مجلس رياست مهمترين کميسيون مجلس يعني برنامه و بودجه را عهده دار بود، محمد علي وکيلي نماينده تهران و فرزند کهگيلويه و بويراحمد هر چهار سال را در هيئت رئيسه مجلس بود، عدل هاشمي پور هم نايب رييس کميسيون انرژي و غلام محمد زارعي نيز در کميسيون صنايع حضور داشت.

جايگاه و کميسيون هاي نمايندگان پيشين قطعا حامل مزيت هاي مهمي بود که برخي از مهترين آثار آنها را بايد در جذب بودجه هاي قابل توجه براي استان محروم کهگيلويه و بويراحمد دانست، در کنار آن تخصيص هاي آب براي اولين بار، راهسازي، تهاتر بدهي برخي شهرداري ها با تامين اجتماعي، قير رايگان و فعال شدن بخشي از صنايع نيمه فعال و راکد دانست و البته رشد و ارتقای فرزندان استان در سطح ملی را نیز باید به موارد قبلی جمع زد.

در اين دوره اما کهگيلويه و بويراحمد فعلا تنها دو نماينده دارد، و براي شهرستان هاي گچساران و  باشت بايد تا انتخابات ميان دوره منتظر ماند.

جايگاه اين افراد در کميسيون ها در اين دوره مجلس اما چندان چنگي به دل نميزند، مهدي روشنفکر عضو کميسيون آموزش است و حجت الاسلام محمد موحد نيز در کميسيون قضايي که با توجه به اختيارات و حوزه اثرگذاري اين کميسيون ها  بايد روزهاي سختي را براي کهگيلويه و بويراحمد به انتظار نشست.