چاپ این برگه

کمبود تخت‌ مراقبت‌های ویژه برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز؛ پرویز یزدانپناه اظهار داشت: در موج دوم شیوع کرونا این بیماری از حالت خوشه‌ای خارج شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا الان 40 نفر در استان کهگیلویه وبویراحمد بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند، افزود: تعداد زیادی از بیماران کرونایی در در بخش های icu و ccu بستری هستند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 800 نفر تا کنون در کهگیلویه وبویراحمد به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: با توجه به اینکه در بیمارستان های استان حدود 130 تخت در بخش های icu و ccu داریم در صورت افزایش تعداد مبتلایان این تعداد تخت جوابگوی بیماران نیست.

یزدانپناه با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شمار مبتلایان افزایش می یابد، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا یک هزار مورد مثبت در شهرستان بویراحمد شناسایی شده که بیش از 500 مورد آن در 20 روز گذشته بوده است.

پرویز یزدان‌پناه ضمن تاکید بر استفاده از ماسک برای همه افرادی که از خانه خارج می شوند، گفت: افراد که از ماسک استفاده نمی کنند تا 90 درصد احتمال آلوده شدن را دارند پس بهتر است این افراد در ارتباطات اجتماعی فاصله حداقل 2 متری را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بیشترین راه انتشار ویروس کرونا در استان حضور افراد در تجمعات است، افزود: مراسمات عروسی و عزا، فروشگاه های بزرگ، مطب ها و مراکز درمانی و ادارات مکان های آلوده به ویروس کرونا هستند که مردم باید از تجمع در این مکان های خودداری کنند.

تسنیم