پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 23:37

ارزانترین کشورها برای زندگی کدام کشورها هستند؟

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که در کشوری زندگی کنید که همه‌ی هزینه‌های زندگی در ماه زیر 1000 دلار باشد؟ اگر به این موضوع فکر کرده‌اید می‌توانید خوشحال باشید زیرا چنین کشورهایی وجود دارند.

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که در کشوری زندگی کنید که همه‌ی هزینه‌های زندگی در ماه زیر 1000 دلار باشد؟ اگر به این موضوع فکر کرده‌اید می‌توانید خوشحال باشید زیرا چنین کشورهایی وجود دارند. در واقع در کشورهایی از جهان با هزینه‌ای بسیار کم می‌توان امرار معاش کرد یا از امکانات خوبی با هزینه‌های پایین بهره برد. در ادامه به معرفی ارزانترین کشورها برای زندگی خواهیم پرداخت.

10 کشور ارزان برای زندگی

به گزارش بویرنیوز؛ در این مطلب به هزینه‌های ماهانه‌ در این کشورها خواهیم پرداخت در نتیجه خواهیم گفت که با زندگی در هر یک از این کشورها ماهانه چقدر هزینه خواهید داشت. شایان ذکر است که در این 10 کشور، با هزینه‌ای زیر 1000 دلار در ماه می‌توان زندگی خوبی را تجربه کرد.

۱۰) کامبوج

کامبوج در لیست ارزانترین کشورها برای زندگی در سراسر جهان قرار دارد. هزینه زندگی در کامبوج 812 دلار در ماه است. کامبوج در جنوب شرقی آسیا واقع شده و به “کامپوچیا” یا “پادشاهی کامبوج” نیز معروف است. کامبوج 181.035 کیلومتر مربع وسعت دارد و با تایلند، لائوس، ویتنام و خلیج تایلند هم مرز است. پایتخت کامبوج شهر پنوم پن است و این کشور حدود 16 میلیون نفر جمعیت دارد.

ارزانترین کشورها

هزینه زندگی در کامبوج بسیار ارزان بوده و هزینه آن کمتر از 1000 دلار در ماه است. اجاره یک آپارتمان کوچک یک خوابه در یکی از ارزان‌ترین شهرهای کامبوج، در ماه 246 دلار یا هر شب 32 دلار است. واحد پول کامبوج ریل است و 97.7 درصد مردم این کشور به آیین بودایی اعتقاد دارند.

۹) تایلند

یکی دیگر ارزانترین کشورهای جهان، کشور تایلند است. تایلند نهمین کشور ارزان قیمت برای زندگی در سراسر جهان است. تایلند کشوری است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و دارای 76 استان است. این کشور دارای مساحت 513،120 کیلومتر مربعی بوده و پنجاهمین کشور بزرگ جهان است که جمعیت آن تقریباً به بیش از شصت و نه میلیون نفر می‌رسد.

ارزانترین کشورها

یک آپارتمان یک خوابه در یکی از ارزانترین شهرهای کشور تایلند، ماهانه حدود 199 دلار یا شبی 40 دلار در یک هزینه خواهد داشت. واحد پول تایلند بات است و پایتخت آن بانکوک بوده که 50.94 درصد مردم این کشور بودایی هستند. به طور کلی هزینه ماهانه زندگی در تایلند 679 دلار خواهد بود.

۸) مالزی

کشور ارزان قیمت بعدی که در جایگاه هشتم قرار دارد کشور مالزی بوده که هزینه ماهانه در این کشور 588 دلار است. مالزی هم در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با کشورهای سنگاپور، تایلند، ویتنام و اندونزی هم مرز است. مالزی از سیزده ایالت و سه قلمرو فدرال تشکیل شده که توسط دریای چین جنوبی به دو منطقه جدا می‌شوند. شبه جزیره مالزی و شرق مالزی از نظر اندازه مشابه هستند و مساحت کل مالزی 330،803 کیلومتر مربع است. مالزی 31.6 میلیون نفر جمعیت دارد و کوالالامپور پایتخت آن است.

ارزانترین کشورها

حدود 209 دلار در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه در یکی از ارزانترین شهرها مانند کوتا کینابالو هزینه خواهد داشت که تقریبا حدود شبی 35 دلار است. در مالزی می‌توانید از نوشیدنی‌های خوب و باارزشی با قیمتی در حدود 1،57 دلار بهره ببرید. یک قهوه در مالزی به قیمت 0.60 دلار و یک وعده غذایی اصلی برای شام 1.69 دلار هزینه خواهد داشت.

۷) مکزیک

مکزیک را می‌توان در جنوبی‌ترین بخش ایالات متحده دانست. این کشور با ایالات متحده، اقیانوس آرام، گواتمالا، دریای کارائیب و خلیج مکزیک هم‌ مرز است. مکزیک پنجمین کشور بزرگ در قاره آمریکا است که تقریباً 2،000،000 کیلومتر مربع مساحت دارد و سیزدهمین ایالت بزرگ را شامل می‌شود. مکزیک تقریباً بیش از 129 میلیون نفر جمعیت دارد و مکزیکوسیتی پایتخت آن است. 83 درصد از جمعیت این کشور کاتولیک هستند و واحد پول مکزیک پزو (MXN) است.

ارزانترین کشورها

هزینه ماهانه در مکزیک 587 دلار است. اجاره یک ماه آپارتمان یک خوابه، در یکی از ارزانترین شهرهای مکزیک هزینه‌ای در حدود 256 دلار دارد که معادل 24 دلار در هر شب است. همچنین هزینه‌هایی چون قهوه 1 دلار است و خوردن یک وعده غذا 3.10 دلار برایتان تمام می شود.

۶) پرو

پرو هم یکی از ارزانترین کشورهای جهان است که در جایگاه ششم این لیست قرار گرفته است. این کشور در قسمت غربی آمریکای جنوبی قرار دارد و با اکوادور، کلمبیا، برزیل، بولیوی، شیلی و اقیانوس آرام هم مرز است. جمعیت فعلی پرو 32.17 میلیون نفر است و در کل مساحتی معادل 1،285،216 کیلومتر مربع دارد. 73.7 درصد مردم پرو کاتولیک هستند.

ارزانترین کشورها

هزینه متوسط زندگی در پرو حدود 543 دلار در ماه است. اگر به دنبال مکانی ارزان برای زندگی هستید حتما کشور پرو را در لیست خود داشته باشید. هزینه اقامت در یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در پرو به صورت ماهانه 198 دلار است که معادل 24 دلار در هر شب خواهد بود. یک نوشیدنی در پرو 1.47 دلار هزینه دارد و نوشیدن قهوه 0.98 دلار برایتان خرج برمی‌دارد. همچنین می‌توانید با 2.94 دلار یک وعده غذایی خوب داشته باشید.

۵) آرژانتین

آرژانتین در جایگاه پنجم این لیست قرار دارد. فقط با 542 دلار در ماه می‌توانید در یکی از ارزان‌ترین شهرهای آرژانتین زندگی کنید. آرژانتین یکی دیگر از کشورهای اسپانیایی زبان است که در نیمه جنوبی آمریکای جنوبی واقع شده است. این کشور با شیلی، بولیوی، پاراگوئه، برزیل، اروگوئه، اقیانوس اطلس جنوبی هم مرز است. آرژانتین هشتمین کشور بزرگ جهان است که بیش از 44 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن 2.780.400 کیلومتر مربع دارد.

ارزانترین کشورها

اگر قصد دارید در آرژانتین زندگی کنید باید بدانید یکی از ارزانترین کشورهای جهان است. یک آپارتمان یک خوابه با قیمت 100 دلار در ماه یا تقریبا 27 دلار در هر شب هزینه خواهد داشت. از سوی دیگر یک وعده غذایی در حدود 1.70 دلار برای شما هزینه دارد و قهوه تقریباً 0.55 دلار است.

۴) ویتنام

ویتنام شرقی‌ترین کشور در شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا است و با چین، لائوس و کامبوج هم مرز است. ویتنام تقریباً 95.5 میلیون نفر جمعیت را در مساحتی معادل 331،212 کیلومتر مربع جای داده است. پایتخت آن هانوی است اما شهر هوشی‌مین پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام به حساب می‌آید.

ارزانترین کشورها

هنگام انتخاب مکانی برای اقامت در ویتنام، ارزانترین شهر، ناه‌ترانگ است که برای یک آپارتمان یک خوابه در این شهر باید هر شب 24 دلار هزینه شود که معادل حدود 259 دلار در ماه است. قیمت یک وعده غذا در ویتنام 1.73 دلار است و هزینه نوشیدن قهوه 0.58 دلار بوده که بسیار خوب است. تمامی فعالیت‌ها و تفریحات در این کشور بسیار ارزان است و زندگی در این کشور ماهانه 500 دلار هزینه خواهد داشت.

۳) نپال

نپال در جنوب شرقی آسیا و عمدتا در هیمالیا واقع شده است. جمعیت این کشور 29.3 میلیون نفر است که در مساحتی معادل 147.181 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. نپال با چین و هند هم مرز است.

نپال

در نپال هزینه اقامت در یک آپارتمان یک خوابه در ارزانترین شهر 164 دلار در ماه هزینه خواهد داشت که معادل 23 دلار در هر شب است. هزینه قهوه نیز در این کشور 0.73 دلار است و یک وعده غذایی حدود 2.08 دلار تمام می‌شود. به طور کلی زندگی در نپال به صورت ماهانه حدود 450 دلار هزینه خواهد داشت.

۲) بولیوی

بولیوی در بخش غربی آمریکای جنوبی بوده و 11.05 میلیون نفر در مساحت معادل 1.098.581 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. پایتخت این کشور شهر سوکره بوده اما دولت آن در لاپاز مستقر است. بولیوی یک جامعه چند قومی است که می‌توان به اقوام سرخپوستان آمریکایی، آفریقایی‌ها، آسیایی‌ها، اروپایی‌ها و ماستیزوس اشاره کرد. بولیوی پنجمین کشور بزرگ در آمریکای جنوبی و بیست و هفتمین کشور بزرگ جهان است که جزو ارزانترین کشورها به حساب می‌آید.

بولیوی

زبان رسمی بولیوی زبان اسپانیایی است اما به 36 زبان دیگر در این کشور صحبت می‌شود. هزینه‌ها در این کشور بسیار پایین است. یک آپارتمان یک خوابه در شهر لاپاز که یکی از پرجمعیت شهرهای این کشور است حدود 145 دلار در ماه یا 23 دلار در هر شب هزینه خواهد داشت. هزینه نوشیدنی و قهوه در این کشور 1 دلار است و هر وعده غذایی 2 دلار خواهد بود در نتیجه هزینه‌های خوراک بسیار ناچیز است. به طور کلی هزینه ماهانه در بولیوی 431 دلار بوده است.

۱) اندونزی

اندونزی که یک بهشت آسیایی است در واقع ارزانترین کشور جهان برای زندگی است. کشور اندونزی با اقیانوس‌ هند و اقیانوس آرام هم مرز است در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. تقریباً 17000 جزیره در اندونزی واقع شده است. این کشور بزرگترین کشور جزیره‌ای جهان است و در کل 264 میلیون نفر جمعیت دارد و همین امر آن را به 4مین کشور پرجمعیت جهان تبدیل می‌کند.

بالی

در اندونزی مکان‌های توریستی خاصی مانند بالی و جاکارتا وجود دارد و سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان از طبیعت بکر و زیبای این کشور بازدید می‌کنند. هزینه زندگی در اندونزی 340 دلار در ماه خواهد بود که هزینه بسیار پایینی است. هزینه اقامت یک ماهه در یک هتل یا یک واحد آپارتمان یک خوابه 142 دلار یا معادل شبی 12 دلار خواهد بود. در نتیجه اگر به دنبال یک کشور ارزان هستید، اندونزی را فراموش نکنید.

مواد غذایی لوکس در این کشور قهوه و نارگیل هستند که نارگیل 0.10 دلار و قهوه 0.71 دلار است و به طور کلی یک وعده غذایی 1.77 دلار در اندونزی هزینه خواهد داشت. در نتیجه اندونزی از ارزانترین کشورها برای زندگی است.

لیست ارزانترین کشورها برای زندگی

  1. اندونزی – 340 دلار
  2. بولیوی – 431 دلار
  3. نپال – 450 دلار
  4. ویتنام – 500 دلار
  5. آرژانتین – 542 دلار
  6. پرو – 543 دلار
  7. مکزیک – 587 دلار
  8. مالزی – 588 دلار
  9. تایلند – 679 دلار
  10. کامبوج – 812 دلار

 

دینو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323318
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما