پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 23:28

معرفی ۵ کشور ابرقدرت اقتصادی که در سال ۲۰۵۰ بر جهان حکمرانی خواهند کرد

قدرت‌های اقتصادی جهان مدام در حال تغییر هستند.برای مثال کشوری چون انگلستان، روزگاری بالاترین جایگاه را در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشت اما اکنون جایگاه گذشته را ندارند.

به گزارش بویرنیوز؛ قدرت‌های اقتصادی جهان مدام در حال تغییر هستند.برای مثال کشوری چون انگلستان، روزگاری بالاترین جایگاه را در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشت اما اکنون جایگاه گذشته را ندارند. امروزه کشورهایی مانند ایالات متحده از کشورهای ابرقدرت جهان هستند و اقتصاد جهان را در دست دارند. از سوی دیگر چین و هند با افزایش جمعیت بالای خود دارای بالاترین رتبه‌ی خرید و بازار جهانی هستند و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. در این مطلب به معرفی ۵ کشور ابرقدرت اقتصادی که در سال ۲۰۵۰ بر جهان حکمرانی خواهند کرد، خواهیم پرداخت و این موضوع را با جزییات بررسی خواهیم کرد:

 

۵ کشور ابرقدرت اقتصادی در سال ۲۰۵۰

 

۵) برزیل

کشور ابرقدرت

برزیل در جایگاه پنجم این لیست قرار دارد و تا سال ۲۰۵۰ این کشور یکی از ابر قدرت‌های جهان خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد این کشور با نرخ رشد سالانه ۳.۵٪ از کشورهای پیشرفته‌ای مانند کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس، پیشی خواهد گرفت. این کشور همچنین با سرمایه بسیار کم موفق به تولید ناخالص داخلی ۱۸٪ شده است. از سوی دیگر برزیل یکی از هفت بازار بزرگ در جهان است و با جمعیت بالایش، خریداران زیادی را در خود جای داده است. این کشور همچنین کشوری با سرمایه‌گذاری‌های گسترده بوده و تا سال ۲۰۵۰ یکی از کشورهای اصلی اقتصادی در جهان خواهد بود.

 

۴) اندونزی

اندونزی یکی دیگر از کشورهایی است که در جایگاه چهارم ابرقدرت‌های اقتصادی جهان در سال ۲۰۵۰ قرار دارد. این کشور در حال حاضر همچنان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک کاربر اینترنت دارد که این تعداد بسیار کم است. تا سال ۲۰۵۰، کشوری مانند اندونزی، می‌تواند تقریبا ۵۰٪ از سهم تولید ناخالصی جهان را داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که اندونزی براساس تولید ناخالص داخلی، از انگلیس و فرانسه پیشی بگیرد.

 

۳) ایالات متحده

کشور ابرقدرت

ایالات متحده یکی از اقتصادهای پیشرفته‌ی فعلی در جهان است که در سال ۲۰۵۰ در جایگاه سوم این لیست قرار خواهد گرفت. با این وجود، انتظار می‌رود که سطح اقتصادی این کشور تا آن زمان کمی متزلزل شود و از جایگاه دوم به مقام سوم سقوط کند. سهم ایالات متحده از تولید ناخالص داخلی جهان از ۲۰٪ به ۱۲٪ در سال ۲۰۵۰ کاهش خواهد یافت و در عوض کشورهایی مانند چین و هند، اقتصاد جهان را به دست خواهند گرفت. از سوی دیگر انتظار می‌رود که در سال ۲۰۵۰ نرخ رشد جمعیت ایالات متحده ۰.۵٪ و متوسط رشد تولید ناخالص داخلی ۱.۸٪ باشد. گزارش PWC همچنین به طور خاص تأکید می‌کند که برای آمادگی مردم برای کار در آینده، سیاست‌های آموزش و پرورش باید بهبود یابد و ایالات متحده یکی از این کشورهایی است که باید در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

 

۲) هند

تا سال ۲۰۵۰، هند از آمریکا پیشی خواهد گرفت و در جایگاه دوم در لیست ۵ کشور ابرقدرت اقتصادی قرار می‌گیرد. همانطور که اشاره کردیم، با رشد چین و هند، اقتصاد ایالات متحده و اروپا با سقوط مواجه خواهد شد و به کلی شاهد شکل جدیدی از اقتصاد جهانی خواهیم بود. تا سال ۲۰۵۰، هند سهم بزرگی از تولید ناخالصی‌های جهان را به عهده خواهد داشت و یکی از مهره‌های اصلی اقتصاد دنیا خواهد شد. از سوی دیگر نکته جالب این است که هند با همراهی ویتنام و بنگلادش به چنین جایگاهی خواهد رسید.

 

۱) چین

کشور ابرقدرت

در سال ۲۰۵۰، چین به قطب اصلی اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. در واقع چین تا آن زمان یک پنجم از کل تولیدات ناخالصی جهان را به عهده خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد چین روز‌به‌روز گسترده‌تر شود. در واقع چین به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در آن سال تبدیل خواهد شد. با این حساب می‌توان به طور حتم گفت که بزرگترین قطب اصلی اقتصاد جهان در سال ۲۰۵۰ در آسیا خواهد بود و این موضوع یک تغییر بزرگ و قابل‌توجه است.

 

دینو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323316
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما