پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 23:17

معرفی کشورهایی که بیشترین مصرف شکر را دارند؟

شکر یک شیرین‌کننده برای چای و قهوه است. تمام شکرها علاوه بر قند، دارای کربوهیدرات هم بوده و انرژی لازم را در اختیار بدن قرار می‌دهند. شکر اغلب برای پخت کیک و شیرینی یا نوشیدنی‌های مختلف استفاده می‌شود. البته مصرف قند باید کنترل شده باشد زیرا مصرف بیش از حد آن مانند هر خوراکی دیگری مضر خواهد بود. مقدار توصیه شده‌ی مصرف قند به صورت روزانه ۱۱ گرم است.

به گزارش بویرنیوز؛ شکر یک شیرین‌کننده برای چای و قهوه است. تمام شکرها علاوه بر قند، دارای کربوهیدرات هم بوده و انرژی لازم را در اختیار بدن قرار می‌دهند. شکر اغلب برای پخت کیک و شیرینی یا نوشیدنی‌های مختلف استفاده می‌شود. البته مصرف قند باید کنترل شده باشد زیرا مصرف بیش از حد آن مانند هر خوراکی دیگری مضر خواهد بود. مقدار توصیه شده‌ی مصرف قند به صورت روزانه ۱۱ گرم است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مقدار مصرف قند و شکر هرگز نباید از 25 گرم در روز بیشتر شود. اما در برخی کشورها به دلیل نوع تغذیه، مصرف شکر بسیار بالا است که در ادامه لیستی از ۱۰ کشوری که بیشترین مصرف قند و شکر را دارند در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مصرف شکر

۱) ایالات متحده آمریکا

مردم آمریکا بیش از سایر کشورهای جهان شکر و قند مصرف می‌کنند. به طور متوسط، آمریکایی‌ها روزانه 126.4 گرم قند مصرف می‌کنند. این میزان، صد گرم بیش‌تر از مقدار توصیه شده است. بسیاری از آمریکایی‌ها در هنگام گرسنگی به فست فود‌ها و مواد غذایی فرآوری شده رو می‌آورند. این غذاها دارای قند زیادی هستند که می‌توان به نوشیدنی‌های ذرت با فروکتوز بالا اشاره کرد.

۲) آلمان

ساکنان آلمان روزانه 102.9 گرم شکر مصرف می‌کنند. مردم این کشور به خوردن دسر علاقه زیادی دارند و این موضوع باعث بالا رفتن مصرف قند این کشور می‌شود.

۳) هلند

هلند، سومین کشور با بیشترین مصرف قند روزانه است. مردم هلند روزانه 102.5 گرم قند مصرف می‌کنند یا این میزان شکر را از طریق نوشیدنی‌های مختلف دریافت می‌کنند. مردم هلند نیز مانند مردم آلمان عاشق شیرینی هستند.

۴) ایرلند

ایرلند در جایگاه چهارم این لیست قرار گرفته و ساکنان آن روزانه 96.7 گرم قند مصرف می‌کنند. مردم ایرلند به مصرف چای و شیر با شکر عادت دارند و این نوشیدنی‌ها با شکر بسیار متداول هستند. این ساکنین نیز به بسیاری از غذاهای فرآوری شده دسترسی دارند.

۵) استرالیا

استرالیایی‌ها هر روز 95.6 گرم شکر مصرف می‌کنند که تقریباً 4 برابر بیشتر از میزان توصیه شده توسط WHO است.

۶) بلژیک

بلژیک با شکلات‌های خوشمزه خود روزانه ۹۵ گرم شکر مصرف دارد و در جایگاه ششم قرار گرفته است.

۷) بریتانیا

بریتانیا نسبت به سایر همتایان اروپایی، قند کمتری مصرف می‌کند. با این حال، این مقدار هنوز بیش از حد توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت است. در بریتانیا، مردم روزانه 93.2 گرم قند مصرف می‌کنند.

۸) مکزیک

مکزیک در جایگاه هشتم این لیست قرار داد. در این کشور مردم روزانه 92.5 گرم قند مصرف می‌کنند و مکزیک همچنین از نظر چاقی افراد بزرگسال در رتبه یک قرار داد.

۹) فنلاند

براساس گزارش‌ها، کشور فنلاند به طور متوسط 91.5 گرم قند مصرف می‌کند و در جایگاه نهم قرار دارد.

۱۰) کانادا

کانادا نیز با مصرف 89.1 گرم قند در غذاها و نوشیدنی‌ها در جایگاه دهم این لیست قرار گرفته است.

ضررهای مصرف بیش از حد قند

مصرف بیش از حد قند باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، ضعیف شدن دندان‌، فشارخون بالا، کلسترول بالا و چاقی می‌شود. در نتیجه برای کاهش مصرف قند می‌توان به جای نوشیدنی‌های قندی، آب نوشید یا چای و قهوه را بدون قند میل کرد. همچنین خوب است که از غلات کامل به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده استفاده کنید. کاهش مصرف قند یک تغییر سبک زندگی است و انجام این اقدامات به جلوگیری از مشکلات سلامتی در آینده کمک می‌کنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323312
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما