پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 18:58

گوشی وان پلاس Nord 5G با قیمت ۴۰۰ یورو رسما معرفی شد

به گزارش بویرنیوز؛ پس از مدت ها شایعه وان پلاس نورد 5G رسما معرفی شد. وان پلاس Nord 5G با Snapdragon 765G و نمایشگر ۹۰ هرتز به همراه دوربین سلفی دوگانه می تواند یک دستگاه اقتصادی 5G بسیار مهم برای وان پلاس در بازارهای مختلف باشد. یک مقایسه سریع با آیفون SE 2020 که در همان رده قیمتی قرار دارد این است که وان پلاس نورد 5G از نظر سخت افزاری در همه چیز سرتر است به جز تراشه و در بخش نرم افزاری این نیاز شماست که گزینه انتخاب را مشخص می کند.

وان پلاس Nord 5G

وان پلاس Nord 5G

وان پلاس Nord 5G

وان پلاس نورد اولین تلاش جدی خود برای داشتن یک گوشی میان رده پس از OnePlus X شکست خورده در سال ۲۰۱۵ است. با این وجود، با وجودی که فقط ۳۷۹ پوند (حدود ۴۸۰ دلار البته در هند بسیار ارزان تر و حدود ۳۳۰ دلار خواهد بود) شروع می شود، این تلفن بسیاری از DNA های وان پلاس ۸ حدود ۷۰۰ دلاری را ارایه می دهد.

هنوز هم یک صفحه نمایش OLED با رزلوشن 1080p و از نوع OLED با رفرش ریت ۹۰ هرتز، پشتیبانی از Sub-6GHz 5G، شارژ سریع Warp Charge 30T و همان سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی OnePlus 8 اینجا هم حضور دارند. شاید اینجا بپرسید که پس چطور قیمت وان پلاس نورد کمتر است؟

خب اینجا قربانی هایی داریم و مهمترین آنها این است که وان پلاس نورد از تراشه میان رده Snapdragon 765G استفاده می کند، اما در بسیاری موارد دیگر کاستی ها اندک است.

وان پلاس نورد در دو رنگ آبی و خاکستری با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 379 پوند / 399 یورو یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت ذخیره سازی با 469 پوند / 499 یورو (حدود 594 دلار) در دسترس خواهد بود. این دستگاه از 4 آگوست در اروپا به طور گسترده ای در دسترس خواهد بود، اما وان پلاس قصد دارد از اوایل امروز از طریق وب سایت خود این دستگاه بفروشد. در حال حاضر وان پلاس نورد فقط به اروپا و هند می آید، اگرچه وان پلاس می گوید برنامه هایی برای ارایه آزمایشی محدود در ایالات متحده دارد. برای بررسی کامل ما باید تا هفته آینده صبر کنیم.

وان پلاس نورد

وان پلاس نورد

اگر ارائه مشخصات مشابه به وان پلاس ۸ در تلفن میان رده ای مانند وان پلاس نورد به نظر دستور العمل سرقت جذابیت این دستگاه م رسد، خیلی هم اشتباه فکر نمی کنید. در حقیقت، کارل پی بنیانگذار OnePlus گفت که تقریبا همین است. اگرچه او می گوید این دو تلفن بازارهای مختلف را هدف قرار می دهند، اما نمی خواهد این شرکت از رقابت با خودش بترسد.

پی می گوید:

“هرگز این ترس نبوده است، زیرا من معتقدم اگر گزینه ای از خود نیست که خودتان را به چالش بکشد، تمام رقبای شما در بازار احساس راحتی می کنند که شما را به چالش بکشند.”

از بسیاری جنبه ها، به نظر می رسد مانند یک گوشی با ویژگی های کاملاً مشابه، فقط با مشخصات کمی پایین تر ارائه شده است. صفحه نمایش وان پلاس نورد یک نمونه عالی است. هنوز رفرش ریت ۹۰ هرتز وجود دارد، هنوز هم OLED است و هنوز هم 1080p است، اما در اندازه ی 6.44 اینچ نیز کمی کوچکتر است و مانند لبه های وان پلاس ۸ دستگاه لبه های نمایشگر را خم نمی کند. این باعث می شود تلفن کمی جذابیت داشته باشد، اما تاثیر آن در استفاده روزانه حداقل است.

سپس دوربین های عقب آن وجود دارد. در دوربین اصلی چهارگانه وان پلاس نورد یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق سنج ۵ مگاپیکسلی پیدا خواهید کرد. اما نکته مهم این است که دوربینی که در واقع برای گرفتن عکس های خود استفاده خواهید کرد دقیقاً دارای همان سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 است. در عین حال، کاهش مشخصات با دوربین دز زاویه دید عریض دیده می شود که نیمی از رزلوشن همتای خود در OnePlus 8 را دارد.

با این حال، هنگامی که صحبت از دوربین سلفی می شود، وان پلاس در واقع رکورد جدیدی را با وان پلاس نورد می شکند. در اینجا دو دوربین جلو، از جمله دوربین فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی با نمای دید 105 درجه و همچنین دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با اپتیک عادی را پیدا خواهید کرد. این بدان معنی است که قطع سوراخ صفحه دو برابر بزرگ است، اما اگر می خواهید با یک گروه از دوستان خود سلفی بگیرید یا صرفاً دوست دارید محیط بیشتری را شامل شوید، یک ویژگی مفید است.

سوال بزرگ و سؤالی که پاسخ دادن به سادگی بر اساس مشخصات آن دشوار است، این است که Snapdragon 765G کمتر قدرتمند در وان پلاس نورد چه تاثیری بر عملکرد دوربین خواهد گذاشت. مدتهاست مشخص است که پردازش نرم افزار تقریباً به اندازه سخت افزار اهمیت دارد، زیرا کیفیت تصویر می تواند بدین معنا باشد و با این وجود با وجود سنسورهای مشابه Nord می توانیم شاهد تفاوت در کیفیت تصویر بین وان پلاس ۸ و وان پلاس Nord باشیم.

اگر نقاط ضعف قابل توجهی نسبت به پردازنده کندتر وجود داشته باشد، هنوز آنها را در استفاده روزانه احساس نمی کنید. برنامه ها به سرعت باز می شوند و نسبت به استفاده آنها واکنش نشان می دهند و حتی گذراندن مدت کوتاهی را با عنوان سه بعدی پرمحتوا تر ، Sky: Children of the Light ، هیچگونه مشکل عملکردی را نشان نمی داد.

مشخصات اسنپدراگون ۷۶۵

اسنپدراگون ۷۶۵

در واقع، کارل پی می گوید که این کیفیت پردازنده های میان رده دلیل این بود که به OnePlus اعتماد به نفس برای تلاش برای ایجاد وان پلاس نورد در وهله اول داد. پی می گوید:

“ما تا به حال به این نتیجه نرسیدیم زیرا احساس می کردیم این فناوری واقعا آماده ارائه یک تجربه خوب نیست. اکنون ما بالاخره احساس می کنیم که فناوری، به ویژه پردازنده به حدی رسیده است که می توانیم همان تجربه ای را که مصرف کنندگان برای ارتباط با OnePlus به آن ارائه متکی اند تحویل دهیم: یک تجربه سریع و روان در یک بسته میان رده.”

مخالفت زیاد با کارل پی در اینجا دشوار است. وان پلاس نورد شامل یک باتری بسیار قابل احترام ۴۱۱۵ میلی آمپری است که در مقایسه با باتری ۴۳۰۰ در وان پلاس ۸ خیلی متفاوت نیست. همچنین به لطف مدل یکپارچه موجود در Snapdragon 765G در حالی که پرچمدار کوالکام آن را ندارد، دیگر نیازی مودم جداگانه نیست و مصرف کمتر می شود. پردازنده های امسال باید از مودم های جداگانه استفاده شوند.

اگر این اختلافات برای شما جزئی به نظر برسد، من واقعاً شما را مقصر نمی دانم. اما OnePlus 8 و Nord را در کنار هم نگاه کنید و بله، به راحتی می توان گفت که کدام یک از این دو دستگاه برتر است. صفحه نمایش ۸ دارای صفحه نمایش خمیده است، در حالی که نورد آن مسطح است و قسمت عقب نورد نسبتاً ارزان تر و پلاستیک تر است.

با این حال، در برداشتهای اول وان پلاس Nord، احساس نمی کنید که در استفاده روزانه متفاوت باشد. هنوز هم آن را سریع و پاسخگو احساس می کنید، مشخصات دوربین آن در یک سطح مشابه است و از ویژگی هایی که قبلاً از OnePlus 8 مانند شارژ بی سیم و رتبه IP استفاده نشده بود، اینجا هم خبری نیست.

نتیجه یک دستگاه واقعا جالب است که، حداقل بر روی کاغذ، تعداد زیادی گزینه ها برای آنچه را که می خواهید در یک تلفن هوشمند مدرن مشاهده کنید، بدون توجه به اینکه از لحاظ فنی یک میانی یا یک پرچمدار است، تیک می زند.

 

ترنجی

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323267
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما