چاپ این برگه

شمار جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به چهل رسید

به گزارش بویرنیوز، پرویز یزدان پناه عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: متأسفانه امروز یک مبتلای ۶۳ ساله اهل گچساران و دارای بیماری زمینه‌ای که در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری بود، بر اثر کرونا جان خود را از دست داد تا شما را قربانیان این ویروس در استان به ۴۰ نفر برسد.

یزدان‌پناه با اشاره به ارسال ۱۷۶ نمونه از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج طی امروز، اظهار کرد: بیشترین موارد ابتلاء به کرونا در این آمار در شهرستان بویراحمد با ۵۰ درصد، گچساران با ۳۳ درصد و بقیه موارد مربوط به شهرستان‌های دنا، بهمئی، باشت و لنده بود.

وی عادی انگاری بیماری و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل شیوع کرونا و افزایش مبتلایان در استان دانست و گفت: با توجه به قرارگیری شهرستان بویراحمد در وضعیت هشدار کرونا و نگرانی از این موضوع، امیدواریم با همکاری مردم از این مرحله سخت هشدار کرونا عبور کرده و شهرستان در وضعیت قرمز قرار نگیرد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند، اظهار کرد: ابتلای ۷۹ نفر از این افراد به کرونا قطعی است.

وی افزود: همچنین ۸ نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون، ۱۹۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافتند.

 

مهر